1957`den günümüze normal liselerde okutulan kimya-I müfredatının ve kitaplarının karşılaştırılarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET 1957' DEN GÜNÜMÜZE NORMAL LİSELERDE OKUTULAN KİMYA-I MÜFREDATININ VE KİTAPLARININ KARŞILAŞTIRILARAK İNCELENMESİ GÖK, Derviş Yüksek Lisans Tezi, Orta Öğretim Fen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı Tez Danışmam: Prof. Dr. Arif EYNULLAYEV Ocak 2003, 52 sayfa Milli Eğitim kurumlarında yıllardır sistem değişikliğine gidilmiş, mevcut sistemin iyileştirilmesi ve geliştirilmesiyle kimya müfredat programlan düzenlen miştir. Milli Eğitim kurumlarında kimya müfredat programlan 1 957'den günümü ze dört defa değişikliğe uğramıştır. Her müfredat programı değişiminde yeni müfre data uygun ders kitaplan basılmıştır. Bu çalışmada, 1957'den günümüze kadar uygulanan dört adet müfredat programı ve bu müfredat programlarına göre onaylanmış beş adet lise-I kimya kita bı incelenmiştir. Müfredatlann ve ders kitaplarının karşılaştmlarak incelenmesi sonucunda bazı yanlış uygulamalar tespit edilmiştir. Müfredat programlarının fazla detaylı ol mayışı ve ders kitaplanmn gerek konu anlatımı gerekse deneylerin uygun şekilde verilmeyişi bu yanlış uygulamalardan bazılandır. Kavrama ve uygulamaya yönelik, sürekli ve canlı, öğrenci merkezli, sadece konu başlıklarım değil, uygulamaya yöne lik çalışmalan içeren, en önemlisi değişebilir ve günün şartlarına uygun olarak dü zenlenen bir müfredat programı, bu müfredat programına göre basılan bir kimya ki tabının daha uygun olacağı sonucuna varılmıştır. Anahtar kelimeler: Lise-I kimya müfredat programı, Kimya kitaplanmn incelenmesi, Lise-I kimya kitaplan. ABSTRACT A COMPARATIVE STUDY OF CHEMETRY-I CURRICULAR PROGRAMMES IN THE NORMAL EDUCATIONAL INSTITUTIONS FROM 1957 TO THE PRESENT DAY GÖK, Derviş MSc, Secondary Instruction Science and Mathematic Departments Education Main Science Branche Supervisor: Prof. Dr. Arif EYNULLAYEV January 2003, 52 pages In national education institutions, many changes have taken place in a perennial time scale, and the curriculum of chemistry lessons have been arranged through the amendments and developments in the established system. The curricular programs of chemistry lesson have undergone some alteration for four times from 1957 to the present day. New textbooks consistent with such changes in the curricular programmes have been published. In this study four curricular programmes applied in the educational institutions within this period and five chemistry textbooks assigned as relevant with these programmes have become the chief focus of our concern. After the due analysis and comparison some wrong applications drew our attentions. The lack of elaborate and detailed information and the inappropriate and redundant explanations of the experiments are chief among those wrong applications. In the final course of our investigation we came to the conclusion that curricular programmes based on student-centered approaches, applicability to the daily needs and up-to-dated requirements would be of prominent value, and that a chemistry textbook suitable for this objective would be of great significance. Key words: Curricular programme, Analysis of chemistry textbooks, Highschool-I chemistry book. in
Collections