KOBİ`lerin halkla ilişkiler uygulamaları sürecinde sosyal medyanın kullanımı: Bingöl ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde halkla ilişkiler uygulamaları, teknolojideki ilerlemelerle birlikte sosyal, ekonomik, politik alanlarda yer alan ilerlemelere zemin oluşturmaktadır. Halkla ilişkiler uygulamaları teknolojinin gelişmesi içerisinde bulunan internet ortamı ve internet araçları pazarı kristalleştirmektedir. İnternetin halkla ilişkilere sunduğu bir olanak olan sosyal medya, son dönemde halkla ilişkiler uygulamalarında kullanılan en dikkat çekici gelişmelerin başında gelmektedir Bu gelişme, KOBİ'lerin internet üzerinden yaptıkları halkla ilişkiler çalışmalarının önemini arttırmıştır. KOBİ'lerin internet sitelerinin oluşturulması, internet siteleri olarak adlandırılan bu alanın halkla ilişkiler tarafından kullanımını halkla ilişkiler uygulamaları nazarından ele alınmaktadır. Bu tez çalışmasının amacı, KOBİ'lerin halkla ilişkiler uygulamaları sürecinde sosyal medyanın kullanımının etkisini incelemektir.Hazırlanan tez çalışmasında Bingöl ilinde yer alan KOBİ'lerde bir anket çalışması yapılarak, KOBİ'lerin halkla ilişkiler uygulamaları sürecinde sosyal medyanın kullanımı üzerindeki etkisi incelenmeye çalışılmıştır.Anket uygulamasına 134'ü erkek, 46'sı kadın olmak üzere toplamda 180 kişi katılmıştır. Araştırma veri toplama anket yönetimine dayanılarak yapılan bir uygulamadır. Anket çalışması KOBİ çalışanlarıyla yüz yüze görüşülerek anketlerin doldurulması sağlanmıştır. Verilerin analizi konusunda; Tanımlayıcı istatistiksel frekans, yüzde, ortalama, standart sapma değerleri ile sunulmuştur. Ölçeğin güvenilirlik düzeyinin tespit edilmesi ve kategorik değişkenler arasındaki ilişkinin tespit edilebilmesi amacı ile güvenilirlik ve geçerlilik analizi, ti-testi, anova ve faktör analizi uygulanmıştır.VIIIYapılan anket uygulaması sonucunda, bilgi teknolojilerinin çalışanların yüklerini hafiflettiğini ve bilişim teknolojilerinin KOBİ'lerde işletme performansı ve motivasyonuna olan etkilerinin devamlı ölçülmesi gerektiğini ifade eden katılımcıların, performans ve motivasyon düzeylerinin istatistiksel olarak daha yüksek olduğu ve değişkenler arasında yüksek düzeyde ilişkinin var olduğunu ortaya koymuştur. Today, public relations practices form the basis for advances in social, economic and political fields along with advances in technology. The internet environment and internet tools that are in the development of public relations applications technologies crystallize the market. Social media, which is an opportunity offered by the Internet to public relations, is one of the most remarkable developments used in public relations practices in recent years. The creation of the websites of SMEs, the use of this area called public websites by public relations is considered in terms of public relations practices. The aim of this thesis is to examine the impact of the use of social media in the Public Relations Practices of SMEs. In the thesis study, a survey was conducted in SMEs in Bingöl Province and the effect of SMEs on the Use of Social Media in Public Relations Practices was examined. A total of 180 people, 134 men and 46 women, participated in the survey. Research is an application based on data collection survey management. The survey was conducted face-to-face with the SME employees and the questionnaires were completed. In the analysis of data; Descriptive statistical frequency, percentage, average, standard deviation values are presented. In order to determine the reliability of the scale and to determine the relationship between categorical variables, Ti-test, Anova test and Factor analysis were applied. As a result of the survey application, it was revealed that the information and information technologies alleviated the burden of the employees and that the effects of information technologies on the performance and motivation of SMEs should be measured continuously.
Collections