Müşteri tatmini ve fiyat duyarlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesi: Antalya`da faaliyet gösteren helalturizm işletmeleri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı Antalya'da faaliyet göstermekte olan helal turizmkonseptli turizm işletmelerini ziyaret eden otel müşterilerinin tatmin düzeyleri ilefiyat duyarlılığı arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın örnekleminiAntalya ilinde faaliyet yürüten helal turizm konseptli turizm işletmelerini ziyareteden otel müşterileri oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplamak için anket formukullanılmıştır. Anket formları 2018 Haziran-2019 Haziran ayları arasında otelmüşterileri tarafından doldurulmuştur. Anket formları katılımcılarla yüz yüzegörüşülerek doldurtulmuştur. Araştırmada kullanılan müşteri tatmini ve fiyatduyarlılığı ölçekleri geçerlilik, güvenilirlik ve normallik testlerine tabitutulmuştur. Araştırma sonuçları incelendiğinde, müşteri tatmininin alt boyutuolan sosyal tatmin değişkeninin fiyat duyarlılığına olumsuz yönde anlamlı biretkisinin olduğu bulgulanmıştır. Diğer yandan müşteri tatmininin alt boyutu olanekonomik tatmin değişkeninin fiyat duyarlılığına olumsuz yönde anlamlı biretkisinin olmadığı sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca araştırmanın amacıdoğrultusunda ekonomik ve sosyal tatmin ile fiyat duyarlılığı arasındaki ilişkidecinsiyet faktörünün düzenleyici bir etkisinin olup olmadığı araştırılmıştır. Eldeedilen sonuçlara göre cinsiyet faktörünün ekonomik ve sosyal tatmin ile fiyatduyarlılığı arasında anlamlı bir düzenleyici etkiye sahip olmadığı tespit edilmiştir.Araştırma kapsamında elde edilen sonuçların helal konseptte çalışan konaklamaişletmelerinin müşteri ilişkileri çalışmalarına yönelik katkı sağlamasıbeklenmektedir The aim of this study is to investigate the relationship between customersatisfaction and price sensitivity of hotel customers visiting the halal tourismconcept in Antalya. The sample of the study consists of hotel customersvisiting the halal tourism concept in Antalya. A questionnaire was used tocollect data. The questionnaires were completed by hotel customers betweenJune 2018 and June 2019.The questionnaires were filled in by face-to-faceinterviews with the participants. Customer satisfaction and price sensitivityscales used in the study were subjected to validity, reliability and normalitytests. When the results of the research were examined, it was found that thesocial satisfaction variable, which is the sub-dimension of customersatisfaction, had a significant negative effect on price sensitivity. On theother hand, it has been concluded that the economic satisfaction variable,which is the sub-dimension of customer satisfaction, has no negative effecton price sensitivity. In addition, for the purpose of the study, whether thegender factor has a moderation effect on the relationship between economicand social satisfaction and price sensitivity was investigated. According tothe results, it was found that gender factor does not have a significantmoderation effect between economic and social satisfaction and pricesensitivity. It is expected that the results obtained within the scope of theresearch will contribute to the customer relations studies of hotels in thehalal concept
Collections