Ürün seçiminin adjacent categories logit yoluyla modellenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETÜRÜN SEÇİMİNİN ADJACENT CATEGORIES LOGIT YOLUYLAMODELLENMESİBERBER, ŞerifeYüksek lisans Tezi, Zootekni Anabilim DalıTez Danışmanı: Prof. Dr. Hayrettin OKUTOcak 2006, 45 sayfaMultinomial Logit (MNL) modelin özel bir hali olan Adjacent CategoriesLogit (ACL) model çoklu satın alma durumu ve ikiden daha fazla alternatif seçenekiçeren veri setlerinin modellenmesine izin verir. Bu çalışmada ACL modelkullanılarak bazı hayvansal ürünleri tüketicilerin satın alma tercihlerini etkileyenfaktörlerin modellenmesi incelendi. Tüketici tercihlerini belirlemek için 500 kişiyeürün ve bireye ait faktörleri içeren bir anket uygulandı. Tüketicilere hayvansalürünler arasında bir tercih sunulmuş, buna ilaveten altı satın alma durumunun herbirinde tüketicilere teşvik önerilmiştir. Tüketicilere uygulanan anketlerden eldeedilen veriler SAS PROC NLMIXED yazılım programı kullanılarak bir ACLmodelle tahminlenmiştir. Çalışmanın sonuçları her bir ürün için düşük fiyatuygulamasının tüketicilerin satın alma tavırlarını olumlu yönde etkilediğini ortayakoymuştur. Sonuç olarak böyle bir uygulamalı model tüketici tercihlerinin taranmasıiçin önerilebilir.Anahtar kelimeler: Adjacent Categories Logit Model, Hayvansal ürünler,Teşvik, Tüketici tercihleri. ABSTRACTTHE MODELING OF THE PRODUCT CHOICES BY WAY OF ADJACENTCATEGORIES LOGIT MODELBERBER, ŞerifeMSc, Animal ScienceSupervisor: Prof. Dr. Hayrettin OKUTJanuary 2006, 45 pagesThe Adjacent Categories Logit (ACL) model that is a special case ofMultinomial Logit (MNL) allows to modeling of data sets including multiplepurchasing situation and more than two choice alternatives. In the present study, themodeling of impact factor affecting on the purchasing preferences of consumers? onsome animal products were examined by using the ACL model. To determine theconsumers? preference, the survey consisting of the questions about the factorsrelated to products and individuals were performed on 500 subjects. Subjects wereoffered a set of choice among animal products with lower priced promotion of aproduct in each of six purchasing situations. From the collected consumers? surveydata, the ACL model was used to estimate consumers? choices among animalproducts by using SAS software with PROC NLMIXED. The results of the studyrevealed that the proposed lower price of each product positively affected theconsumer purchasing behaviors. As a result, it suggested that such an empiricalapplication of the model scanning consumers? preferences might be proposed.Key words: Adjacent Categories Logit Model, Animal products, Consumerpreferences, Promotion.
Collections