13-14 yaş çocukların resimlerine cinsel kimliğin yansıma biçimleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Cinsiyet ayrımcılığı, hızla değişmekte ve gelişmekte olan dünya kriterleri arasında hala gelenekselliğiyle kendini koruyan, dil, din ve sınıf ayrımcılığından daha ağır sonuçlarıyla toplumun her kesiminde varlığını hissettiren, bireyin kimlik edinme sürecinde önemli ve kalıcı rol üstlenen, çözümlenmemiş toplumsal bir olgudur.Bu araştırmada, cinsiyet ayrımcılığı, tarihsel, sosyoekonomik, sosyokültürel ve dini inanış kökenleri adı altında incelenmiş ve toplumsal cinsiyetin, kültürden kültüre, ülkeden ülkeye ve zamana göre farklılık gösterebildiği saptanmıştır.Tez çalışması, toplumsal cinsiyet ayrımcılığının eğitimde de bütünüyle çözümlenmemiş bir sorun olduğunu kabul ederek, cinsiyet ayrımının sanatsal yaratımlara nasıl yansıdığını incelemiştir.Araştırmada, ortaokul öğrencilerinin estetik yaratımlarında dışa vurum aracı olan resimlerden yararlanılarak, cinsiyet ayrımcılığından etkilenme durumları incelenmiştir.13-14 yaşlarında, temel eğitim okullarında öğrenimini sürdüren eşit sayıdaki erkek ve kız öğrencilerinden oluşan iki gruba, cinsel kimliklerini ve cinsiyet rollerine bakış açılarını açığa çıkaracak dört farklı temada resim yaptırılıp bu resimlerin, sanat psikolojisi yöntemlerinden biri olan betimleme yöntemiyle analizi yapılmıştır. Yapılan analizler uzman görüşüne sunulup incelenmiş ve sonuca ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Ergenlik, Gender (Cins ayrımcılığı), Yaratıcılık, Toplumsal Cinsiyet, Feminen, Maskülen, Androjen, Estetik, Sanat Gender discrimination, among the rapidly changing and developing criteria of the World is still self-maintaining traditionally, language, religion, and class discrimination that makes you feel the presence of more severe consequences in every part of society, a permanent and important role in the process of an individual acquiring identityis unresolved social phenomenon.In this study, gender discrimination is studiedunder the name of the origins ofreligious belief, historical, socio-economic, socio-cultural and social gender which may differrespectively, culture to culture, country to country andover timeis determined.This thesis recognizing social gender discriminationis also completelyunresolvedin education, examinedhowgender segregationis reflected inartisticcreations.In this study, affected cases of gender discriminationare examined using images which isexpressiontool formiddle school students? aestheticcreations.13-14years old, two groups ofmale and femalestudentswithan equal number ofcontinuingeducation inbasiceducation schools, revealing aspects ofsexualidentity andgender roles is beingdrawnpicture onfour different themes; these paintings are analyzed with description methodwhich is one of the methods of art psychology. The analyzeswhich were presentedexpert opinion, has been reached a conclusion.Keywords: Adolescence, Gender (Sex discrimination), Creativity, Social Gender, Feminine, Masculine, Androgen, Aesthetics, Art
Collections