Ortaöğretim 5.sınıf görsel sanatlar eğitimi dersine öğrenci velilerinin bakış açıları (Van ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Genel eğitim, sanat eğitiminin amacı, sanatçı yetiştirmek değil, çocuğa sanat kültürü aşılamak ve sanat yoluyla yaratıcı bireyler yetiştirmektir.Sanat eğitimi, insanların iç dünyasında beliren birtakım duyguların dış dünyada elle tutulur, gözle görülür şekilde ifadelendirme ihtiyacının bir mahsulüdür. İnsanlar duymaya ve düşünmeye başladığı andan itibaren kelimeleri anlamlandırarak yaşamaya başlamıştır. Aynı şekilde insanlıkta duygu ve düşüncelerini sesler, çizgiler ve renkler yardımıyla canlı ve cansız semboller halinde şekillendirmeye başladığı andan itibaren tarih sahnesinde yerini almıştır. Eğitim sürecinde öğrenci, öğretmen, veli, fiziki koşullar, sosyoekonomik koşullar ve öğretim programları etkin rol oynayan başlıca etkenlerdir. Bu çalışma da ilköğretim birinci kademe resim eğitiminin veliler açısından önemini belirlemek amacıyla hazırlanmıştır.Çalışma üç bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde; sanatın tanımı, sanat eğitiminin amacı, gerekliliği üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde; 7?11 yaş çocuğunun gelişimsel özellikleri, çocuk resminde gelişim aşamaları gibi konular açıklanmıştır. Çalışmanın üçüncü bölümü ise uygulamayı kapsamaktadır. Bu bölümde ilköğretim birinci kademe 5. sınıf öğrenci velilerinin resim eğitimine karşı bakış açıları ve sanat eğitimi hakkında ne düşündükleri araştırılmaya çalışılmıştır. Velilerle yapılan görüşmelerden ve izlenimlerden elde edilen bilgilerin ankete yansıtıldığı görülmüştür.Anahtar Kelimeler: Görsel Sanatlar Eğitimi, İlköğretim Birinci Kademe, Öğrenci Velileri, Sanat Eğitimi The purpose of the art education ın the general education is not to instruct artists but is to indroduce art culture to children and to instruct creative persons through the art.The art education is a product of the necessity of naming a certain number of feelings appearing in the inner world of people in full view and in a tangible way in the outer world. As from the time people started to hear and think they started to live by comprehending the meaning of the words. In the same way, as from the time humankind also started to give shape to the feelings and thoughts with the help of voices, lines and colours in the form of animate and inanimate symbols, humankind took its place in the historical stage. In the training process student, teacher, parents, physical conditions, socio-economik and curriculums are key factors having an active part. That work is prepared to accentuate the art education in the first grade primary school from parents? point of view.The study is composed of three parts. İn the first part, the definition of the art, the definition of education and the purpose of the art education are focused on. In the second part; topics such as developmental characteristics of children ages 7 to 11, the development stages of children in the art lesson are explained. And the last part of the study consists of practice. In that part, the point view of the parents of 5th grade students of the primary school on the art education and what they think about the art education are tried to investigated. It is seen that the information gaining from the talks with parents and their views are reflected on the survey.Key Words: Visual Art Education, The Firts Grade Of The Primary School, Parents Of Students, Art Education
Collections