Fizik öğretiminde bilgisayar destekli öğretimin öğrenci başarısına ve tutumuna etkisi: Elektrik akımı örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada fizik öğretiminde öğrencilere geleneksel fizik dersi öğretim yöntemi ile bilgisayar destekli fizik dersi öğretim yöntemi takip edilmiştir. Bilgisayar destekli fizik dersi öğretim yöntemi anlatımında interaktif öğrenme ortamı sunan simülasyon programı ile uygulamalar yapılmıştır. Sonuçta öğrencilerin 9. Sınıf Fizik dersi, `Elektrik Akımı` konusundaki akademik başarılarına ve fizik dersine karşı tutumlarına `Bilgisayar Destekli Öğretim Yöntemi` nin etkisinin olup-olmadığı araştırılmıştır. Uygulama öncesinde öğrencilerin elektrik akımı konusunun öğretimine yönelik başarılarını tespit etmek amacıyla öğrencilere ön test, uygulama sonrasında ise başarılarındaki değişikliği tespit etmek üzere son test uygulanmıştır. Yine uygulamadan önce ve sonra fizik tutum ölçeği kullanılmıştır. Ders başarılarına ilişkin geleneksel fizik dersi anlatımı ile Bilgisayar destekli fizik dersi öğretim yöntemi arasında anlamlı farklılık ölçülmeye çalışılmıştır. Elde edilen veriler SPSS paket programı yardımıyla değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre fizik dersini BDÖ yöntemiyle işleyen deney gurubunun akademik başarılarında kontrol grubuna göre anlamlı bir farklılık olduğu, yapılan tutum testleri sonucunda ise anlamlı bir farklılık olmadığı görülmüştür. Bu karşılaştırma bize, akademik başarıyı artırmak için, sınıflarda öğretim ortamlarını teknolojik materyallerle zenginleştirme, tutum değişikliği için ise daha uzun süreli çalışmalar yapma gerekliliğini göstermiştir. Anahtar kelimeler: Fizik eğitimi, bilgisayar destekli öğretim, simülasyon, akademik başarı, tutum. In this study, students in the teaching of physics by the lecture method of the traditional physics courses, including computer-assisted teaching method physics course, two different methods were followed. Physics course, the expression of Computer Assisted Teaching Method was applied to a simulation program that offers an interactive learning environment. Students in ninth class physics course, `Electric Current` on the academic achievement and attitudes towards physics courses `Computer Assisted Instruction Method` is to evaluate the impact. Electrical current issue prior to the application for teaching pre-test in order to determine the success, the last test was applied to determine the change in their success after the application. Physics attitude scale was used before and after application also. Between the expression of the traditional physics courses and Computer Assisted Teaching physics courses significant differences has been measured.The obtained data were evaluated using SPSS program. According to the findings from the research group of experimental physics class BDI method that handles academic achievement is a significant difference compared to control group, while no significant difference was observed as a result of the attitude tests. This comparison us to improve academic achievement, technology enhancement of the academic materials of the classroom and creating lasting learning environments, for a change of attitude, is more long-term studies have shown the necessity of making.Keywords: Physical education, secondary physics, Computer assisted education, simulation, academic success, attitude.
Collections