Sevgi Soysal`ın öykülerinin II. kademe öğrencilerinin türkçe eğitimine katkısı açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, çağdaş Türk Edebiyatı yazarlarından Sevgi Soysal?ın öykülerinin, II. kademe öğrencilerinin Türkçe eğitimlerine katkısını araştırmaktır. Bu çalışmada Sevgi Soysal?ın öyküleri (Tutkulu Perçem, Tante Rosa, Barış Adlı Çocuk) Türkçe eğitimi açısından incelenmiştir. Bu öyküler, özellikle II. kademe öğrencilerinin Türkçe eğitimlerine katkı sunması bakımından analiz edilmiştir. Öyküler, durum ve olay öyküleri olarak sınıflandırılmıştır, bunun yanı sıra öykülerin söz varlıkları da incelenmiştir. Ayrıca öykülerin 2006 (6, 7, 8) Türkçe Dersi Öğretim Programındaki dil bilgisi `kazanımlarına? uygunluğu da araştırılmıştır.Bu çalışma sonucunda, Sevgi Soysal?ın öykülerinin geniş bir söz varlığına sahip olduğu ve II. kademe öğrencilerinin Türkçe eğitimlerine katkı sunabileceği saptanmıştır.Anahtar Sözcükler: Türkçe eğitimi, kazanımlar, söz varlığı, öykü, öğretim programı. The purpose of this work is to investigate the contribution of stories by Sevgi SOYSAL, one of the contemporary Turkish Literature writers, to secondary students? Turkish education. In this work, the stories by Sevgi SOYSAL, `Tutkulu Perçem, Tante Rosa, Barış Adlı Çocuk? have been examined from point of Turkish Education. The stories have been analyzed especially for the secondary school students so as to contribute to their Turkish Education. Stories have been classified as state and event stories. The remark presences of stories also have been examined. Besides, the suitability to acquisitions of 2006 Turkish Lesson Education Programme has been investigated. In the end of this work, it has been determined that stories by Sevgi SOYSAL, has a vast remark presence and capability of contributing to Turkish Education.Key Words: Turkish Education, acquisitions, remark presence, story, education program.
Collections