Hatay (Antakya) masallarının çocuk eğitimi açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Türk kültürünün devamlılığını sağlayan unsurlar arasında bulunan masalların derlenerek, çocuk eğitimine sağladığı katkıların bulunması ve ortaya koyulması amacıyla yapılmıştır. Araştırmanın yapılma amacı masalların çocuk eğitimine yaptığı katkıların bulunması olmasına rağmen, Hatay İli, Antakya İlçesi ve çevresinde halk arasında anlatılan masalların derlenmesi sayesinde, Türk kültürüne ait milli değerlerin korunması da sağlanacak ve gelecek nesillere aktarılmasına katkıda bulunulacaktır.Araştırmamız altı bölümden oluşmuştur. Her bölüm kendi içinde alt başlıklara ayrılmıştır.Giriş bölümünü içine alan birinci bölümde Hatay'ın tarihi, ilçeleri ve ekonomisi ile ilgili genel bilgiler verilmiştir.İkinci bölümde çocuk ve çocuk gelişimi, masal, masalın özellikleri ve bölümleri, masal türleri, Türk masalları üzerine yapılan çalışmalar ve çocuk masallarında aranan nitelikler hakkında bilgiler verilmiştir.Üçüncü bölümde masalın çocuk eğitimindeki yeri, masalın faydaları ve masaldaki eğitsel iletiler ele alınmıştır.Dördüncü bölümde masal özetleri ve bu masalların çocuk eğitimi açısından incelenmesi konu edilmiştir.Beşinci bölümde Hatay'da derlenen 54 masal metnine yer verilmiştir.Altıncı bölümde masal derlediğimiz kaynak kişiler hakkında bilgiler verilmiştir.Çalışmamızın sonunda ise `Sonuç`, `Kaynakça` ve `Sözlük` bölümleri yer almıştır.Anahtar Kelimeler: Masal, çocuk, çocuk eğitimi, Hatay masalları. This research is held to support contribution of fables to children's education. Fables are the elements that ensure the continuity of Turkish culture. Although the main purpose of this research is emphasizing the contribution of fables to child education, in Hatay, a province Antakya and around this region the compilation of folk tales will enhance Turkish culture and new generations will be influenced so compiling fables will protect our national values.This research consists of six chapters. Each section is divided into sub-titles in itself.In the introduction part history, economy and general information about Hatay is provided.In the second part, child and child development, fables and features, sections and species of fables, studies on the Turkish fables and qualifications of fairy fables are informed.In the third part, the place of fables on child education, benefits of fables and educational messages in fables are discussed.In the fourth part, summary of fables and research of fables on child education are mentioned.In the fifth part, 54 fables which are compiled in Hatay are given.In the sixth part, the fables include information about resource persons.At the end of study `Result`, `Bibliography` and `Dictionary` sections took place.Keywords: Fables, child, child education, fables of Hatay
Collections