Akademisyenlerin üniversitelerde örgütsel adalete ilişkin algıları (Yüzüncü Yıl Üniversitesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nde görevli akademik personelin görev yaptıkları üniversiteye yönelik örgütsel adalete ilişkin algılarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Bu bağlamda, akademik personelin üniversitede görev yaptığı kurumdaki örgütsel adalete ilişkin görüşleri, örgütsel adaletin boyutları olan dağıtımsal adalet, işlemsel adalet ve etkileşimsel adalet boyutlarında nasıl olduğu belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma evrenini, 2011–2012 eğitim öğretim döneminde, Yüzüncü Yıl Üniversitesi'ne bağlı fakülte, yüksekokul ve enstitülerde görevli 1416 öğretim elemanı oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi ise tabakalı örnekleme yöntemiyle belirlenmiştir. Tabakalı örnekleme ile belirlenen 500 akademisyene dağıtılan veri toplama araçlarından 483'ü geri dönmüş ve değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmanın verileri Memduhoğlu ve Kuşci tarafından geliştirilen Örgütsel Adalet Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Yüzüncü Yıl Üniversitesi'nde çalışan akademisyenler üniversitede örgütsel adaletin olumlu olduğu görüşüne orta düzeyde (=2,89) katılmıştır. Örgütsel adaletin boyutları göz önünde bulundurulduğunda ise olumlu görüş belirtilen boyutların sırasıyla etkileşimsel adalet ( =3,13), dağıtım adaleti (=2,90) ve süreç adaleti (=2,66) olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Akademisyenler, toplamda ve alt boyutlarda `orta düzeyde` adalet olduğu yönünde görüş belirtmişlerdir. Anahtar Kelimeler: Adalet, örgüt, örgütsel adalet, üniversite, yükseköğretim. KUŞCİ, Ersin. Perceptions Of Organizational Justice Academics İn Universities (Yüzüncü Yıl Universty Example), Master Thesis, Van, 2014.This research is performed to determine organizational justice perception of Yüzüncü Yıl University academic staffs towards the university they are currently work for. Within this context, it was tried to determine academic staff opinions about organizational justice in their university, distributional justice which is dimensions of organizational justice, operational justice and transactional justice. 1416 instructors that are on duty in faculty, academy and institute affiliated with Yüzüncü Yıl University in 2011-2012 academic year constitutes the population. The sample of the research was determined with stratified sampling method. 483 of 500 data collection tool that are distributed to the academician determined by stratified sampling method returned and evaluated. Data of this research were collected using Organizational Justice Scale in Universities. Academicians of Yüzüncü Yıl University who agreed there is positive organization justice in the university is in medium level (=2,89). Positive opinions expressed about the dimensions of organizational justice is considered; transactional justice ( =3,13), distributional justice (=2,90) and process justice (=2,66) respectively. Academicians, totally and sub-dimension academicians, expressed that there is `medium level` of justice in the university. Key Words: Justice, organization, organizational justice, üniversity, higher education.
Collections