Show simple item record

dc.contributor.advisorIşık, Halil
dc.contributor.authorBahçi, Cüneyt
dc.date.accessioned2021-05-08T12:45:34Z
dc.date.available2021-05-08T12:45:34Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/703392
dc.description.abstractBu araĢtırmanın genel amacı Van ili merkezinde 2013–2014 eğitim-öğretimyılında ilköğretim kademesinde görev yapmakta olan öğretmenlerin okul güvenliğineyönelik görüĢlerinde hareketle güvenlik algılarını belirlemektir. Erkek ilköğretimöğretmenlerinin kadın ilköğretim öğretmenlerine nazaran okulların güvenli olduğudüĢüncesine daha yüksek düzeyde katıldıkları görülmektedir. Öğretmenlerin eğitimdüzeyi arttıkça, Okulda Fiziksel Ortam / Fiziksel Çevre Güvenliği algılarının anlamlıdüzeyde azaldığı saptanmıĢtır. Okul güvenliği genel puanı branĢ öğretmenlerinin lehinefarklılaĢmaktadır. Okulda Fiziksel/ Bedensel Güvenlik ve Okulda Fiziksel Ortam /Fiziksel Çevre Güvenliği alt boyutlarının yaĢla beraber artıĢ gösterdiği fakat OkuldaToplumsal Güvenlik alt boyutunun azaldığı dikkat çekmiĢtir. Okulda fiziksel/bedenselgüvenlik değerlendirmesinin mesleki kıdem ile artan bir ortalamaya sahip oldukları farkedilmiĢtir. Bu konuya yönelik oldukça az çalıĢma olduğundan ilgili çalıĢmalararttırılmalıdır.Anahtar Kelimeler: Okul güvenliği, güvenli okul, ilköğretim öğretmenleri
dc.description.abstractThe general purpose of this research is to determine the security perception through theprimary school teachers'-who work at the centre of Van province in 2013-2014educational year- opinions against the school safety. It is seen that compared to femaleprimary school teachers, male primary school teachers attend the idea that schools aresafe in higher level.It has been detected that as the teachers' level of educationincreased, their School Physical Environment / Physical Environmental Safetyperceptions were significantly decreased. General score of school safety isdifferentiated in favor of branch teachers.It has been pointed out that Physical / PhysicalSecurity and Physical Environment in School / Physical Environmental Safety subdimensionsare increased with age but Social Security in school is decreased.It has beenrealized that physical / bodily safety assessment has a increasing average with theprofessional seniority. As there are quite a few studies about this subject related studiesshould be increased.Keywords: School safety, safe school, primary and secondary school teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim kademesinde görev yapan öğretmenlerin okul güvenliğine yönelik görüşleri
dc.title.alternativeThe teachers' -who work at primary and secondary school-viewes towards the school safety
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmSecurity
dc.subject.ytmBuilding security
dc.subject.ytmSchools
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmTeacher opinions
dc.subject.ytmSchool safety
dc.identifier.yokid10041651
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYÜZÜNCÜ YIL ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385969
dc.description.pages120
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess