İlkokul ve ortaokullarda uygulanan sosyal kulüplerin işlevlerine yönelik öğretmen görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada öğretmen görüşlerine yönelik olarak, `İlk ve ortaokullarda uygulanmakta olan sosyal kulüp çalışmalarının öğrenciler üzerindeki işlevleri amacına ulaşmakta mıdır?` sorusuna bağlı olarak sosyal kulüplerin işlevleri; `Sosyal kulüp çalışmalarının sosyal, eğitsel ve ekonomik işlevleri amacına ulaşmakta mıdır?` ve `Sosyal kulüp çalışmalarının bireysel ve disiplinsel işlevleri amacına ulaşmakta mıdır?` alt boyutlarında incelenmiştir. Çalışmanın evrenini 2012-2013 eğitim öğretim yılı II. döneminde Van ili merkez ilçesinde ilk ve ortaokullarda görev yapan öğretmenler oluşturmuştur. Örneklem ise bu okullarda görev yapan ve basit tesadüfi örneklem yöntemiyle belirlenen 412 öğretmenden oluşmuştur.Araştırma tarama modeline uygun bir şekilde yapılmıştır. Veriler, araştırmacı tarafından uzman görüşleri alınarak hazırlanan ve pilot uygulaması yapılan `Sosyal Kulüplerin İşlevlerini Belirleme Ölçeği` ile elde edilmiştir. Beşli likert formatında hazırlanan ölçekten elde edilen veriler, istatistik paket programlar ile analiz edilmiştir. Araştırmanın analizinde Non-parametrik test uygulamalarından olan Mann Whitney U ve Kruskall Wallis testi uygulanmıştır. Sonuç olarak öğretmenler, sosyal kulüplerin işlevlerinin amacına ulaşıp ulaşmadığına yönelik olarak orta düzeyde olumlu görüş bildirmişlerdir. Öğretmenlerin bu görüşleri cinsiyet, branş, kıdem, mezun olunan fakülte türü, sosyal etkinliklere katılma sıklığı ve sosyal içerikli bir projede yer alma değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmakta iken, öğrenim durumu değişkenine göre anlamlı bir farklılaşma bulunmamıştır. Anahtar sözcüklerSosyal kulüpler, sosyal kulüplerin işlevleri, öğretmen görüşleri, ilkokul ve ortaokullar. In this study, the functions of social clubs depending upon the question `Do social club activities implemented in primary and secondary schools reach their aims on students?` and `Do social, educative and financial functions of social clubs reach their aims?` and `Do individual and disciplinal functions of social clubs reach their aims?` sub-dimensions are examined.The teachers, who work in Van city centre primary and secondary schools in II. Term of 2012-2013 academic year, form target population of the study. Sample of the study is 412 teachers working at those schools and determined by simple random sampling.The study is prepared eligibly to scanning model. Datum were obtained by researcher via `Determining the Function of Social Clubs Scale` that was prepared by asking expert opinion and implementing pilot scheme. Datum obtained by the scale, which was prepared as five point likert, were analyzed with statistics package software, Mann Whitney U and Kruskall Wallis test that are Non- parametric test, were used in the analysis of the study.Consequently, teachers have expressed medium positive level opinions about whether functions of social clubs reach their aims or not. While the views of teachers differentiate meaningly according to variables such as gender, speciality, seniority, alma mater, frequency of attending social activities and being a member of a social project, there isn't a meaningful difference according to educational background variable. Key wordsSocial clubs, functions of social clubs, views of teachers, primary and secondary schools.
Collections