Safahat`ta değerler eğitimi unsurları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Millî Şairimiz Mehmet Âkif ERSOY'un `Safahat` adlı eserindeki `değerler` tespit edilmiştir. Kaynak eser olarak Beyan Yayınları'na ait, Hazırlayan: A. Vahap AKBAŞ olan `Safahat` göz önünde bulundurulmuştur. Öncelikle `değer` kavramı üzerinde durulmuştur. Henüz ülkemizde bâkir olan `değerler eğitimi` birçok akademisyen tarafından kaleme alınmış olsa da bu konu hakkında bir hemfikirlik söz konusu değildir. Bu çalışmada bunun da ortak bir nokta oluşturulmak üzere Âkif'in `Safahat` eserinde söz konusu değerler tespit edilmiştir. Bu çalışmanın amacı, `Safahat`taki değerlerin tespiti ve `Asım'ın Nesli`nin hangi değerlere sahip olunması gerektiğini ve `değerler eğitimi` açısından bu eserin neler ifade ettiğini ortaya çıkarmaktır. Çalışmamızın birinci kısmında, `değer, değerler eğitimi ve geçmişten günümüze` sunulmuştur. Daha sonraki bölümde ilgili eser titizlikle taranıp, belirlenen `değerler`i ifade eden anahtar sözcük / sözcükler veya beyit, dörtlük ya da igili dizeler tespit edilmiştir. Dizelerden hareketlerle değerler sınıflandırılarak, alfabetik sıraya göre sunulmuştur. İlgili dize / dizelerden sora belirlenen değerin ihtivası doğrultusunda yorumlanmıştır. Yorumlanırken o alanda çalışmış kimi araştırmalardan da yararlanılmıştır. Sonuç olarak henüz ülkemizde yeni olan bir konu olarak `değerler ve değerler eğitimi` tüm insanlığın yaşamını direkt etkileyen bir kavramdır. Millî Şairimiz, `Safahat` adlı eserinde de milletimiz ve gelecek nesil için; `Asım'ın Nesli`nin inşa ve terakkîsi için lazım gelen ve gelecek nesle de intikâl etmesi gereken değerler vardır. Bu değerler hem iletişimde hem sosyal ve şahsî hayatta hem de bizim eşref-i mahlûk olarak yaratılmış olmamız gereği bahsi geçen değerlere sahip olmalı ve bu değerleri hayatımızda tatbik etmeliyiz ki `değerli birer insan` olalım. Bu yönüyle Âkif, tüm insanlığa, Safahat'ında milletimizin ve `Asım'ın Nesli`nin sahip olması gereken değerleri sunmuştur. In this study, the `values` in the work `Safahat` of National Poet Mehmet Âkif ERSOY have been determined. `Safahat`, published by Beyan Publications and prepared by A. Vahap AKBAŞ, has been taken into consideration as a source work. First of all the concept of `value` has been emphasised. Even if `values education` has been written by many academicians in our country there is no agreement on this subject. For this reason, the values in `Phases` have been determined in order to create a common opinion. The purpose of this study is to reveal the meaning of Phases in terms of the determinatioon of the values, values education and the needs of values for `Asım's Generation`. The first part of our study, `value, values education and from past to present` have been discussed. In other part, the relevant work has been examined and lines related to the key words/words or verse on `values` have been determined. The values have been classfied by the lines and they have been ranged in acccordance with alphabetic order. It has been commented on the basis of the values in the lines. Some opinions of many researchers have been used by commenting. As a result, the concept `values and values education` that is the current issue in our country has affected the life of human. There are values that should submit to the next generation for `Asım's Generation` in the work `Safahat` of our national poet. In order to be `valuable person` , we should have the values that we mentioned and these values are crucial in both communication and social and personal life. For this reason, Âkif was submitted the values in `Safahat` that our nation should have.
Collections