Fatma Karabıyık Barbarosoğlu`nun öykülerinin değerler eğitimi açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı Fatma Karabıyık Barbarosoğlu'nun öykülerini değerler eğitimi açısından incelemektir. Araştırmanın birinci bölümünde değerin tanımı, özellikleri, işlevi, değerlerin sınıflandırılması, değerler eğitimi, değerler eğitimi yaklaşımları, Milli Eğitim Bakanlığı mevzuatında değerler eğitimi, Türkçe dersi ve değerler eğitimi, öykü türünün özellikleri, öykünün değerleri aktarmadaki rolü, Fatma Barbarosoğlu'nun hayatı ve öykücülüğü ile ilgili kavramsal bir çerçeve oluşturularak bu kavramların birbirleriyle olan ilişkileri tespit edilmiştir.Araştırmada betimsel nitelikte genel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Fatma Barbarosoğlu'nun 1996-2005 yılları arasında yayımlanan biri öykü seçkisi olan altı kitaptaki 60 öykü oluşturmaktadır. Araştırmada öncelikle Türkçe, Sosyal Bilgiler, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretim Programları'ndan hareketle değerler eğitiminde ön sıralarda kabul edilen yirmi beş değer tespit edilmiştir. Öyküler tespit edilen değerleri içermeleri bakımından taranmıştır. Tarama sonucunda elde edilen veriler not edilmiştir. Değerler ayrı başlıklar halinde ele alınarak tanımları yapılmıştır. Ayrıca çalışmaya öykülerde değerler ile ilgili elde edilen iletilerin sayfa numaralarını gösteren tablolar da eklenmiştir. Böylelikle öykülerdeki alıntılardan da hareketle değerlerin öykülerde işlenme biçimleri tespit edilmiş ve değerler ile ilgili sonuca varılmıştır.Araştırma sonucunda öykülerde en çok aile kurumuna ve birliğine önem verme değerine rastlanmıştır. Öykülerde barış değeri ile ilgili iletilere rastlanmamıştır. Eserlerde en az işlenen değerler sırasıyla adil olma, hoşgörü, iffetli olma, saygı ve vatanseverliktir. Eserlerde değerler eğitimi açısından olumsuz iletilere rastlanmamıştır.Anahtar Sözcükler:Değer, Değerler Eğitimi, Türkçe Eğitimi, Öykü, Fatma Karabıyık Barbarosoğlu The essential aim of this study is to analyze Fatma Karabıyık Barbarosoğlu's Stories in terms of Education of Values. The relation among the terms the definition, specialities, and function of value, classification of values, education of values, approaches of the education of values, education of values in National Education principles, Turkish lesson and education of values, properties of story genre, the role of the stories in transferring the values Fatma Barbarosoğlu's life and story writing has been established with regards of being constituted a conceptual framework.Descriptive review has been used in this study. Fatma Barbarosoğlu's sixty stories in six books -one of which is a selection of stories- which were published between 1996-2005. Primarily twenty five values are identified which are significantly placed in Turkish, Social Studies and Religion Culture and Moral lessons. The stories have been reviewed in view of the identified values. The data obtained at the end of studying has been recorded. The values have been identified via being dealt with them in seperate titles. In addition, the tables which show page numbers of messages which have been obtained from the values in the stories have been added to the study. Therefore, the place of values in stories has been defined and drawn a conclusion in view of quotations in the stories.As a value family and family unity has been mostly seen in the stories as a result. The messages dealt with the peace value has not been seen in he works. The least studied values in the works respectively are being fair, tolerance, dignity, respect and patriotism.Negative messages have not been seen in the works in terms of education of valuesKey WordsValue, Education of Values, Education of Turkish, Story, Fatma KarabıyıkBarbarosoğlu
Collections