1970`lerden günümüze bireysel sanat ve Türkiye`deki resim sanatı eğitimine yansımaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, 1970'lerden günümüze bireysel sanat ve Türkiye'deki sanat eğitimine olan yansımaları ele alınarak incelenmiştir.Bir milletin sanat eğitiminin temelleri incelenirken, uygarlık tarihinden bağımsız düşünmenin zorluğu inkâr edilemez. Farklı çağ ve dönemlerde sanata çeşitli anlamlar ve roller yüklense de toplumların uygarlık tarihlerinin sanat tarihleri ile paralel geliştiği söylenebilir. Gelişen uygarlıklara paralel olarak sanatın üstlendiği çok önemli görevlerin başında ise `eğitim` gelmektedir. Genel eğitim içinde `Sanat Eğitimi` nin Türkiye'deki tarihsel sürecine dair tespitlere bakıldığında, 1970 yılından bu yana sanatın yerinde durmadığı, dinamik bir yapıda olduğu ve bu dinamizmin Türkiye'de sanat eğitimine etkileri olduğu fark edilir bir gerçektir.2. Dünya Savaşı sonrası tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de önemli sosyal, kültürel ve ekonomik değişimler meydana gelmiş, bu değişim resim sanatına da yansımıştır. Dış kaynaklı sanat yayınlarının ülkemizde çoğalması Batı sanat çevreleriyle ilişkileri daha bilinçli hale getirmiş, buralardaki son çalışmalardan kısa sürede haberdar olunmuştur. Bu dönemde soyut sanat canlanmış ve teknolojik gelişmeler sonucu birçok sanat eğilimi görülmektedir. Pop art, op art, minimalizm, happening, kavramsal sanat eğilimlerinde şimdiye kadar hiç görülmemiş bir şekilde malzeme sanatın emrine girmiştir. 70'lerden günümüze bireysel sanatlar ekollere bağımlılığı ortadan kaldırarak daha özgür, daha fantastik ve bağımsız çalışmaların ortaya konulmasına ve sergilerin açılmasına yol açmıştır. Birtakım zincirlerin kırıldığı, düşünce ve duyguların patlamasından kaynaklanan farklı bir sanat anlayışı `Bireysel Sanat` ortaya çıkmıştır. Bu sanat anlayışı Türk Resmi 'ne yeni bir ivme kazandırmış ve sanatın gelişimine katkılar sağlamıştır. Dönemin sanat eserlerine baktığımızda, genelde renklerin canlı, kompozisyonların hareketli ve bir kısmında tasarımların özenilmeden yapılmış olduğu; popüler yüz, kavram veya imgelerin kullanıldığı; güzel bayan veya sert erkek imajı, çıplaklık ve cinsellik kavramlarının varlığı; tüketim maddeleri, gündelik eşya veya bayrağın kompozisyonların içerisinde konu edildiği; gazete kesikleri, çizgi roman veya karikatürlerden yararlanıldığı görülmüştür. Yapılan çalışmada , 70'lerden günümüze kadar eserlerini paylaşmış birçok sanatçı arasından 31 sanatçının resimleri incelenerek katalog oluşturulmuştur. Anahtar Sözcükler Bireysel Sanat, Pop Sanat, Sanat Eğitimi, Soyut Resim, Çağdaş Resim In this study, individual art from the 1970s to the present day and there flections on the art education in Turkey were examined.When examining the foundations of a nation's arteducation, regardlessof thinking the history of civilization is difficult. Whether, various meanings and roles developed for the art in different eras and periods, it may be saidthat, civilization history of societyhave in paralel development with the art history. In paralel to developing civilization, at the beginning of a very important task undertaken by theartsis `education` In general education, when we look at the findings of a historical process of `Art Education` in Turkey; since 1970, it is obvious that, the art does not stop in place, formed in a dynamic structure and it is undisputed that art seducation in Turkey affected from this dynamism.After World War II, all over the world as well as in Turkey, significant changes have occurred in social, culturalan and economies and this changes are reflected to the art. The proliferation of outsourced art publications in ourcountry, have made more conscious relationship with Western art eras, have been in formed as soon as possible the recent studies. As a result of technological advances, it is seen tendencies of arts with many art trend came alive during this period. Pop art, op art, minimalism, happenings, conceptual art entered the order of thematerial in a way never seen until now in theart.From 1970s to the present, individual art trends eliminated dependencies on furies and led to the opening of the more fantastic and forth to work independently and art exhibitions. Were broken and some chains, a different concept of art from the bursting of the thoughtsand feelings `Individual Art` has emerged. This understanding of art has given a new impetus to Turkish Painting and has contributed to the development of art. When we look at this period's artwork, it is seen that vivid colors are used oftenly, the compositions have done with out moving and elaborate the design. Subjects in the compositions are popular faces, beautiful lady or tough man images, the presence of nudity and sexuality, consumer goods, everyday objects, flags, newspaper cuttings, comic book or cartoons. In this study, 31 artist's paintings selected and a catalog has beencreatedfromartistswhosharedtheirpaintingsbetween1970s to the present period.KeyWordsIndividual Art, Pop Art, Art Education,AbstractPainting, Modern Painting
Collections