Hakkari yöresine ait halk anlatılarının eğitsel değeri ve çocuk edebiyatı açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, kültürümüzün önemli unsurlarından biri olan halk anlatılarının derlenerek çocuk eğitimine sağladığı katkıların tespit edilmesi ve ortaya konulması amacıyla yapılmıştır. Unutulmaya yüz tutmuş halk anlatılarını derleyip yazıya geçirmek ve ölümsüzleştirmek araştırmamızın öncelikli amacıdır. Daha sonra bu halk anlatılarının çocuk eğitimine sağladığı katkılar, bilimsel yöntemlerle incelenip sonuçları açık bir şekilde ifade edilmiştir. Çalışma, altı bölümden oluşmuştur. Her bölüm kendi içinde alt başlıklara ayrılmıştır. Giriş bölümünü içine alan birinci bölümde Hakkâri'nin tarihi, coğrafi özellikleri ve ekonomisi ilgili genel bilgiler verilmiştir. İkinci bölümde çocuk ve çocuk gelişimi, fabl, hikâye, halk hikâyeleri, masal, masalın özellikleri ve bölümleri, masal türlerine yer verilmiştir.Üçüncü bölümde halk anlatılarının çocuk eğitimindeki yeri, çocuk ve kurgu, halk anlatılarındaki eğitsel iletiler ve çocuk için yazılan halk anlatılarında dikkat edilmesi gerekenler ele alınmıştır. Dördüncü bölümde halk anlatılarının özetleri ve bu anlatıların çocuk eğitimi açısından incelenmesi konu edilmiştir. Beşinci bölümde Hakkâri'de derlenen 55 halk anlatısı(fabl, hikâye, masal.) metnine yer verilmiştir. Altıncı bölümde masal derlediğimiz kaynak kişiler hakkında bilgiler verilmiştir. Çalışmamızın sonunda ise `Sonuç`, `Kaynakça` ve `Özet` bölümleri yer almıştır. Anahtar Kelimeler: Fabl, hikâye, masal, çocuk, çocuk eğitimi, Hakkâri halk anlatıları. This study has beendone for the purposeto determine and display the compilation folk narratives, which is an important componentof our culture, contributions on children education. İn this rescarch my primary purpose is to campile folk narratives, which have been forgetten, write them down and make them immortalize. Subsequently, the contributions of the folk narratives on children education have been saerched wath saentific methods and their results have been expressed clearly.My rescarch is composed it six parts. Each part is divided in to sub-heading withing itself. İn the first part, which also includes the introduction part, there has been given general information about Hakkâri's history, Hakkâri's districts and it is economy.İn the secont part, informations have been given on children, child development, fable, story, folk stories, fairy tales, fairy tale features it is sections and it is kinds.İn the third part, the importance of folk narrative in children education, child and fiction, the messages in folk narratives and the things that shuold be considered in folk narratives written for children has been discussed.in the fourty part, the summary of folk narratives have been given and the subject of these folk narratives in children education has been analyzed.İn the fifty part, 55 folk narratives (fable,tale, fairy tale) which have been compiled from Hakkâri's folk narratives, have been given.İn the sixty part, there has been given information aboud sources of fairy tales.My research final part includes `conclusion`, `bibliography` and `summary`.Key Words: Fable, story, fairy tale, child, children education, Hakkâri's folk narratives.
Collections