Okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki etkinliklere yönelik öz-yeterlik inançlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki etkinliklerine yönelik öz-yeterlik inançlarını belirlemektir. Bu araştırmada, betimsel araştırma türlerinden, genel tarama modeli kullanılmıştır. Van, Muş, Batman ve Mardin illerinde görev yapan ve seçkisiz örneklem yöntemi ile belirlenen 683 okul öncesi öğretmeni araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak Koç, Sak ve Kayri (2015) tarafından geliştirilen `Okul Öncesi Eğitim Programındaki Etkinliklere Yönelik Öz-Yeterlik İnanç Ölçeği` ile kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Çalışmanın verileri SPSS 20 (Statistical Package for Social Sciences) programı kullanılarak analiz edilmiştir. Değişkenler arası farklılığı belirlemek için Mann Whitney U Testi ve Kruskal Wallis H testleri uygulanmıştır. Yapılan analizler sonucunda; okul öncesi öğretmenlerinin okul öncesi eğitim programındaki etkinliklere ilişkin öz-yeterlik inançlarının -ölçeğin genel toplamında-, öğretmenlerin yaşlarına, mesleki deneyimlerine, çalışma durumlarına, çalıştıkları kurumun türüne ve sektörüne göre anlamlı farklılık gösterdiği bulunmuştur. Ayrıca, çalışmaya katılan okul öncesi öğretmenlerinin % 59'unun okul öncesi eğitim programındaki etkinliklerden `Alan gezisi`ni hiç uygulamadıkları belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: okul öncesi eğitim programı, öz-yeterlik inancı, okul öncesi öğretmeni. The aim of this study is to determine preschool teachers' self-efficacy beliefs towards activities in preschool curriculum. In this research, general survey model which is one of depictive research models was used. Six hundred eighty three (683) preschool teachers who worked in Van, Muş, Mardin and Batman were randomly selected as the sample of the study.As data collection tool, `The Scale of Self-Efficacy Beliefs toward Activities in Preschool Curriculum` developed by Koç, Sak and Kayri (2015) and personal information form were used. Also, the data was analyzed through SPSS 20 (Statistical Package for Social Sciences), and Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis H tests were applied to determine the differences between variances.Results of the study showed that preschool teachers' self-efficacy beliefs towards activities of preschool curriculum –in the overall total of the scale- differed according to teachers' age, professional experience and kind of the schools where they worked. Also, 59% of participant teachers stated that they never conducted `Field Trip` activities.Key Words: preschool curriculum, self-efficacy beliefs, preschool teacher.
Collections