Ortaöğretim kurumlarında görsel sanatlar eğitiminin yapıldığı fiziki mekânların değerlendirilmesi (Van ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma Van merkez Tuşba, İpekyolu ve Edremit ilçelerindeki ortaöğretim kurumlarında bulunan görsel sanatlar derslerinin işlendiği fiziki mekânların tespit edilmesi, tespit edilen bu mekânların sanat eğitiminin amacına ulaşmasındaki fiziki yeterliliğini ölçmek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2013-2014 eğitim öğretim yılında Van ili üç merkez ilçesindeki (Edremit, İpekyolu, Tuşba) 16ortaöğretim (lise) kurumunda yapılmıştır. Bu okulların 6 tanesinde seçmeli olan görsel sanatlar dersinin öğretmen eksikliği ve okul idaresinin tasarrufu nedeniyle seçilmediği, 10 okuldan 2'sinde ise görsel sanatlar dersine ait bir atölye olmadığı tespit edilmiştir. Çalışma toplam 200 orta öğretim öğrencisine uygulanmıştır. Çalışma tekniği olarak anket çalışması yapılmış, anketler okullarında atölyesi olanlar için ayrı atölyesi olmayanlar için ise ayrı hazırlanmıştır. Anketler, evet ve hayır şeklindeki 25'er kapalı uçlu sorudan oluşturulmuştur. Sonuçların frekans ve yüzdeleri Microsoft Office Excel programı kullanılarak analiz edilmiş, elde edilen sonuçlar ilgili bölümlerde tablolar halinde sunulmuştur. Araştırma yapılan okullardan 8 tanesinde atölye bulunduğu 2'sinde atölye bulunmadığı tespit edilmiştir. Atölyesi bulunmayan okuldaki öğrencilerin durumdan olumsuz etkilendikleri ve dersin amacına ulaşmadığını, Atölyesi okullardaki öğrencilerin ise atölyelerin olmasından memnun oldukları ancak yeterli donanım ve fiziki özellikleri taşımadığından dolayı olumsuz etkilendikleri saptanmıştır. Ayrıca okul idarelerinin ve ailelerin sanat eğitimi ile ilgili konuya duyarlı olmadıklarına yönelik bir sonuç ortaya çıkmıştır. Bu veriler Van'daki ortaöğretim kurumlarında görsel sanatlar eğitimi derslerinin yapıldığı fiziki mekânların dersin hedefine ulaşmasına uygun olmadığını ortaya koymaktadır.Anahtar Sözcükler: Van, sanat eğitimi, görsel sanatlar eğitimi, atölye, ortaöğretim. This study is aim to ascartain the physical spaces where the art classes are tought and measure the physical fitness of these ascertained spaces to reach goal of art education.The research carried out in sixteen secondary schools( high school) in three central district of van (Edremit, İpekyolu, Tuşba) in 2013-2014 education year. İt's ascertained that in six of these schools art lesson, which is an elective course, isn't selected because of the lack of teacher and initiative of school, administration and there isn't an art class belonging to art lesson in two. Out of ten schools.the survey study is made for the research, different surveys are preparedfor the schools those have art class and those haven't. The surveys consist of twenty- five close- ended guestions with yes no. The freguency and percentage of result was analyzed by using Microsoft Office Excel and the results abtained are presented in tabulars in related parts.It's ascertained that there is art class in eight schools but there isn't art class in two schools that the survey carried out. It's found out that the students in the schools that are deprived of art class are affected negatively with this, and the lesson can't reach it's goal, but the students in the schools that have art class are pleased with this. however, those students are also affected negatively because of the lack of eguipment and physical characteristics. In addition, it's found out that the school menagements and the families are insensitive to art education. These daha shows that physical spaces for teaching art lesson in secondary school institutions in vana re not suitable for the lesson to achieve it's aim.Key Words:Van, art education, art lesson teaching, class, secondary education.
Collections