Sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi seviyelerinin çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, sınıf öğretmeni adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerinin ne olduğunu; teknolojik pedagojik alan bilgisi düzeylerinin çeşitli değişkenlere göre değişip değişmediğini araştırmaktır. Ayrıca sınıf öğretmenliği programında aldıkları derslerin sahip olmaları gereken yeterlilikleri nasıl etkilediğini ve sınıf öğretmen adaylarının teknolojik destekli olarak işlenen derslerde ortaya çıkan eğitsel sorunlar açık uçlu sorular aracılığıyla da belirlenmeye çalışılmıştır. Nicel ve nitel araştırma yöntemleri kullanılarak toplanan veriler, `Kişisel Bilgi Formu`, `Teknolojik Pedagojik İçerik Bilgisi Ölçeği` ve `Açık Uçlu Sorular` kullanılarak toplanmıştır. Çalışmanın örneklemini Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Bölümü 3. ve 4. sınıfta öğrenimine devam eden 217 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda, sınıf öğretmeni adaylarının Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi (TPAB) seviyeleri yüksek olduğu ve Teknolojik Bilgi (TB), Pedagojik Bilgi (PB), Alan Bilgisi (AB), Pedagojik Alan Bilgisi (PAB), Teknolojik Alan Bilgisi(TAB), Teknolojik Pedagojik Bilgi (TPB), TPAB seviyelerinin orta seviyenin üzerinde olduğu belirlenmiştir. Ayrıca TPAB seviyelerinin cinsiyet, sınıf düzeyleri, interneti haftada kullanma sıklığı, mobil cihazında internetin ve eğitim amaçlı bir uygulamanın olup-olmaması durumuna göre istatiksel olarak anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı; ancak yaş, internet tecrübesi ve bilgisayar tecrübesi değişkenleri arasında istatiksel olarak anlamlı bir farklılaşmanın olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Genel olarak sınıf öğretmen adaylarının interneti sosyal paylaşım sitesi amaçlı birinci sırada kullandıkları görülmüştür. Sınıf öğretmenliği programında aldıkları derslerin uygulamaya dönük değil de teorik olarak işlenmesi, üniversitedeki hocaların, eğitimin, teknolojik araçların yetersizliği vb. gibi sebeplerden ötürü öğretmen adaylarının teknolojiyi öğretime entegre etmede yeterli olmadıkları; teknoloji, pedagoji ve alan eğitimlerini öğrenme öğretme sürecine uygulamada güçlük çektikleri; TPAB'ın nasıl bütünleştirileceği noktasında gereken eğitimin verilmediği ve TPAB'lerini geliştirmek için de çaba sarf etmedikleri görülmüştür. Anahtar Kelimeler: TPAB seviyeleri, sınıf öğretmen adayı The purpose of this study is searching to define the level of specialization in technologic and pedagogical area of the candidates of classroom teaching and whether this specialization changes depending on different variables or not.The study also aims that how the courses taken in the programof classroom teaching affect the required abilities and proficiency of the program attendance.The data collected by using qualitative and quantitative methods the instruments are respectively which are gained via 'Personal Information Form', 'Technologic and Pedagogic Content Information Scale' and 'Open-ended Questions'. The sampling of this study consist of 217 prospectiv teachers who registered continue studying on 3rd and 4th class in Yüzüncü Yıl University , Faculty of Education. The results shaved that, Technologic and Pedagogic Profession Knowledge (TPPK)levels of prospectiv teachers was found very high. Also their Technologic Knowledge (TK), Pedagogic Knowledge (PK), Profession Knowledge (PK), Pedagogic Profession Knowledge (PPK), Technologic Profession Knowledge (TPK), Technologic Pedagogic Knowledge (TPK), levels are above the medium scale. Behind that the level of Technologic and Pedagogic Profession Knowledge (TPPK) don't change upon the gender, the knowledge of using Internet on the mobile phone, how much time spending on the internet but upon the age, the knowledge of using the Internet or computer. Broadly, it has been observed that prospective teachers use the internet primarily as a social network site.. It has come to light that lessons in classroom teaching programme are taught theoretically rather than application-oriented ones, the prospective teacher are ineligible in integrating the technology with teaching because of the inadequacy. Inadequacy of the teachers at university, the education and technological devices…etc.; they also have difficulty in practicing the technology, pedagogics and courses teaching with teaching-learning process; they haven't been trained based on how (TPPK) should be integrated and they haven't made an effort to improve TPPK)Key Words: Prospective teachers, Technologic and Pedagogic Profession Knowledge (TPPK)
Collections