Türkçe öğretmen adaylarının yazma kaygısı düzeyleri ve nedenleri: Bir karma yöntemli yaklaşım
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
DEMİR, Selvi. Türkçe Öğretmen Adaylarının Yazma Kaygısı Düzeyleri ve Nedenleri: Bir Karma Yöntemli Yaklaşım, Yüksek Lisans Tezi, Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Van, 2016.Bu araştırmanın amacı, Türkçe öğretmeni adaylarının yazma kaygısı düzeylerini belirlemek ve söz konusu kaygının cinsiyet ve sınıf düzeyine göre farklılaşıp farklılaşmadığını tespit etmektir. Ayrıca her sınıf düzeyinden olmak üzere faklı sınıfları temsil eden 12 Türkçe öğretmen adayı ile yazma kaygılarının nedenleri üzerine yüz yüze görüşülerek onların kaygılarını besleyen nedenleri derinlemesine incelemektir.Bu araştırmada hem nicel hem de nitel araştırma yöntemlerinin bir arada kullanıldığı karma yöntem desenlerinden açımlayıcı karma yöntem kullanılmıştır. Bu çalışma tarama modelindedir. Nicel veriler elde etmek için Yazma Kaygısı Ölçeği, nitel veriler elde etmek için Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır.Çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Yüzüncü Yıl Üniversitesi Türkçe Eğitimi Bölümü'nde öğrenim gören 76 kız, 118 erkek olmak üzere toplam 194 Türkçe öğretmen adayı oluşturmaktadır. Yarı yapılandırılmış görüşmeler çalışma grubundan 12 Türkçe öğretmen adayıyla gerçekleştirilmiştir. Araştırmada ölçme aracı olarak Yazma Kaygısı Ölçeği ve Yarı Yapılandırılmış Görüşme Formu kullanılmıştır.Araştırmanın sonunda Türkçe öğretmeni adaylarının % 70,10'unun yazma kaygısının düşük, % 27,32'sinin orta ve % 2,58'inin ise yüksek düzeyde olduğu saptanmıştır. Türkçe öğretmen adaylarının yazma kaygılarının düşük seviyede olduğu; yazma kaygılarının cinsiyet ve sınıf düzeyine göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Aynı zamanda Türkçe öğretmen adaylarının yazma kaygılarının nedenlerine ilişkin elde edilen verilere göre Türkçe öğretmen adaylarının kaygılarının ağırlıkta; başkaları tarafından değerlendirilme endişesinden, düşüncelerini yazıyla ifade etmede zorlanmalarından, kendilerini yazmada yetersiz bulmalarından, ortamdan, yazılacak konudan, kısıtlı bir zaman diliminde yazmak zorunda kalmalarından kaynaklandığı tespit edilmiştir.Anahtar Sözcükler:Yazma eğitimi, yazma sorunları, yazma kaygısı. DEMİR, Selvi. The Levels and Reasons of Writing Anxiety of Turkish Language Teacher Candidates: A Mixed Method Study, Postgraduate Thesis, Yüzüncü Yıl University Institute of Education Sciences, Van, 2016.The aim of this research is to determine the levels of writing anxiety of Turkish language teacher candidates and to confirm if this anxiety differentiates according to gender and social class. Besides, this study examines the reasons increasing students' anxiety in a detailed way by talking face to face on the reasons of writing anxiety with 12 students, providing every social class, representing different social classes.In this study, exploratory mixed method, one of the mixed procedure patterns, requiring using both quantitative and qualitative research methods is used. This research is scanning model. To attain quantitative data, Writing Anxiety Scale is utilized and Semi-structured Interview Form to obtain qualitative data.194 students including 76 females and 118 males studying at Yüzüncü Yıl University Turkish Language Teaching Department in 2015-2016 school year constitute working group. Semi-structured views are executed with 12 students from working group. In the study, Writing Anxiety Scale and Semi-structured View Form are utilized as scaling instrument. At the end of the research, it is detected that % 70,10 of Turkish language teacher candidates are with a low level of writing anxiety, % 27,32 medium and % 2,58 with a high level of writing anxiety. Students' having a low level of writing anxiety and it's not having a considerable amount of difference based on gender and social class are confirmed too. Additionally, according to interview data obtained related to reasons for writing anxiety of Turkish language teacher candidates, that students' anxiety is specially derived from apprehension of assessment by others, the difficulty of expressing themselves in a written way, feeling themselves incompetent on the subject of writing, environment, the topic to write, and the obligation to write in a limited time period are determined.Key Words:Writing training, writing problems, writing anxiety.
Collections