Başarılı okul müdürlerinin yönetim uygulamalarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Başarılı okul müdürlerinin yönetim uygulamalarının değerlendirilmesi araştırmalarında başarılı okul müdürlerinin başarıyı elde etmek için hangi çalışma, faaliyet ve uygulamaları gerçekleştirdikleri irdelenmiştir. Çalışmanın amacı müdürlere başarıyı kazandıran temel olguları tespit etmektir. Çalışma Van İli Merkez İlçelerindeki ilköğretim kurumu müdürleri ile yapılmıştır. Araştırma 6 başarılı okul müdürü ile nitel araştırma yöntemlerinden görüşme (mülakat) ve gözlem tekniği kullanılarak yapılmıştır. Başarılı okul müdürleri; maarif müfettişleri teftiş raporları, öğretmenler, üst yöneticiler ve eğitimde örnek olabilecekleri faaliyetleri baz alınarak tespit edilmiştir. Veriler içerik analizi ve betimsel analiz kullanılarak analiz edilmiştir. Çalışmanın sonucunda okul müdürlerinin liderlik özelliklerini geliştirerek, girişimcilik, kararlılık, kendini yetiştirme, olumlu iletişim, etkili rehberlik, iyi planlama, sağlıklı denetim, başarılı kriz yönetimi, risk alma vb. gibi özellikleri ile durumlar ve problemler karşısında mevzuatla yetinmeyip, çözümler üretebilme yetileriyle başarılı oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Anahtar Kelimeler: Okul müdürü, yönetim uygulamaları, başarı, In there search of the Evaluation of The Management Techniques of The Successful Schoolmasters, it has been studied that in order to reach the success, what kind of different works, activities and techniques have been applied by the succesful school masters. The aim of this work is determining the main facts that provide the success to the school masters. The work has been done with the primary school masters in the central counties of Van. There search has been done with 6 successful school masters by using the observation tecnique and interview tecnique that are from qualitativere search tecniques. The successful school masters have been chosen by basing on audit reports of education inspectors, the teachers, the top managers and the activities that the school masters can be the models in education.The datum have been analyzed by using the content analysis and the descriptive analysis. As a result of this work, it has been reached that the school masters are successful by developing their leadership ability, the features such as; entrepreneurship, determination, developing their own skills, positive communication, effective guidance, good planning, good supervision, successful crisis management, taking risks, etc. And the school masters are also successful with their skills when they do not depend on only the regulations but they find some solutions for the problem sand the conditions.Keywords: Schoolmaster, administration implementation, success
Collections