Kuzey Irak ile Türkiye`de `kanun`enstrumanı icra üsluplarınının karşılaştırılması üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada ` Kuzey Irak ile Türkiye'de kanun enstrumanının icra üsluplarının, teknik ve süsleme açısından karşılaştırması yapılmıştır.Örneklendirmeler de her iki ülkede tanınmış beş eser incelenmiştir. Çalışmada kullanılacak eserler, iki ülke de bilinen ve icra edilen eserlerler arasından rastlamsal olarak seçilmiştir. Seçilen eserler Türkiye ve Kuzey Irak'ta alanında uzman üçer icracı tarafından seslendirilmiş ve araştırmacı tarafından kayıt altına alınmıştır. Elde edilen kayıtlar teknik ve süsleme açısından incelenmiştir. Bu çerçevede araştırmanın amacı; Türkiye ve Kuzey Irak'taki müzisyenlerin kanun enstrumanını çalma biçimlerinin teknik ve süsleme açısından karşılaştırılması olmuştur. Elde edilen bulgulardan her iki ülke icracılarının kanun çalma biçimlerinin teknik ve süslemeler açısından farklı olduğu görülmüştür. Türkiye deki müzisyenlerin çalma biçimleri duruş, tutuş, parmakları kullanma durumu, her iki eli kullanma durumu, mızrapları kullanma biçimi ve icra sırasında melodilerin harmoni oluşturacak biçimde çalınması ile tremolo, glisando, staccato, vibrato vb. tüm teknik süslemeleri Kuzey Irakta ki müzisyenlere göre daha farklı kullandıkları görülmüştür. Elde edilen kayıtlarda Kuzey Irakta ki müzisyenlerin belli bir metot ve üslup çerçevesinde değil daha çok bir başka duyumu taklit ederek icra ettikleri izlenmiştir. This study is a comparative study on different styles of playing Kanun, a stringed musical instrument in term of technique and aesthetic in Turkey and Northern Iraq. The five samples famous songs are recognized in both Turkey and Northern Iraq. These pieces of music were chosen randomly in both countries, they were performed by three specialist musicians in each country and they were video recorded and analyzed technically and aesthetically by the candidate student of this thesis.In this frame the purpose of this study is to demonstrate the different technique of playing the musical instrument Kanun in the point of view of technique and aesthetic in both Turkey and Northern Iraq. From the conclusion obtained, it can be seen that the playing style of the performers of the two countries are different from each other Technically and Aesthetically. The style of Turkish musicians in playing Kanun instrument are: Tremolo, Glissando, Staccato, Vibrato and so on with the different method of stance, grip, use of fingers, use of both hands, use of psalms and playing melodies in harmony during the playing performance. It was seen that all the technical tricks were used differently from the musicians of Northern Iraq; the analyzed records show that Northern Iraq musicians were imitating in performing withoutadapting a certainstyle but imitating other sensations.
Collections