Fen teknoloji mühendislik ve matematik(STEM)uygulamalarının fen bilgisi öğretmen adaylarının STEM farkındalık düzeyleri, entegre STEM öğretimi yönelimi ve bilimsel süreç becerilerine etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada Fen bilgisi öğretmenliği lisans programında yer alan Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları-I dersinin STEM temelli etkinlikler ile yürütülmesi sürecinin öğretmen adaylarının STEM farkındalık düzeylerine, entegre STEM öğretimi yönelimine ve bilimsel süreç becerilerine etkisini ortaya çıkarmak amaçlanmaktadır. Bu amaçla nicel araştırma yöntemlerinden öntest-sontest eşleştirilmiş kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemi Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Fen Bilgisi Öğretmenliği Anabilim Dalı Fen Öğretimi Laboratuvar Uygulamaları-I dersini alan üçüncü sınıf 50 katılımcıdan oluştmaktadır. Katılımcılar 3A ve 3B sınıfı olmak üzere iki şubeden oluşmaktadır. Uygulamaya katılan 3A ve 3B şubeleri rastgele deney ve kontrol grubu olarak atanmıştır. Deney grubuna STEM temelli araştırma sorgulama yaklaşımına dayalı laboratuvar eğitimi verilirken, kontrol grubuna ise tümevarımsal laboratuvar yaklaşımına dayalı laboratuvar eğitimi verilmiştir. Veri toplama aracı olarak Bilimsel Süreç Becerileri Testi, STEM Farkındalık Ölçeği ve Entegre STEM Öğretimi Yönelim Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde SPSS 18.0 paket programı kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan istatistiksel işlemlerde anlamlılık düzeyi en az 0,05 olarak kabul edilmiştir. Uygulama sonrasında STEM temelli fen laboratuvarı etkinliklerine katılan deney grubu öğrencileri ile tümevarımsal fen laboratuvarı uygulamalarına katılan kontrol grubu öğrencilerinin BSB testi başarı puanlarının artış olduğu, STEM farkındalık düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olduğu, ayrıca STEM öğretimi yönelimlerinde de anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Çalışma sonuçları STEM temelli laboratuvar etkinliklerinin öğretmen adaylarının STEM farkındalıklarını artırdığı göstermektedir. Öğretmen adaylarının STEM'in disiplinlerarası etkileşimini birinci elden deneyimlemeleri ve Fen öğretim programındaki hedef ve kazanımları diğer derslerle olan etkileşim vurgusu yapılarak öğretilmesinin STEM öğretim yönelimlerine olumlu etki ettiği görülmektedir. Anahtar SözcüklerSTEM eğitimi, fen bilgisi, öğretmen adayları, farkındalık, bilimsel süreç becerileri, fen laboratuvarı, araştırma-sorgulama yaklaşımı. The aim of this study is to investigate the Effects of Science Technology Engineering and Mathematic (STEM) Based Science Laboratory Course-I activities on preservice science teachers' Science Process Skills, Stem Awareness, and Integrarted STEM teaching Orientations.For this purpose, quantitative research methodology, quasi-experimental design with pre-test and post-test matched control group was guided the study. Participants of the study consists of 50 third grade students who were attending at Van Yüzüncü Yıl University, Elementary Science Teacher Education Department.Participants are divided into two classes, 3A and 3B. The 3A and 3B branches participating in the application are randomly assigned as experiment and control groups. While the experimental group was given laboratory education based on the STEM-based research inquiry approach, the control group was given laboratory training based on the inductive laboratory approachScientific Process Skills Test, STEM Awareness Scale and Integrated STEM Instruction Orientation Scale were used as data collection tools. The SPSS 18.0 package program was used to analyze the data. The significance level in the statistical procedures used in the research is accepted as at least 0,05. It was found that there was a significant difference between STEM awareness levels and STEM teaching orientationsbetween control group students and experimental group. The results of the study explored that STEM-based laboratory activities increase STEM awareness of preservice science teachers. The first hand experiences of preservice teachers about the interdisciplinary interaction of STEM activities and teaching the objectives and achievements of the science curriculum with the emphasis on interacting with other courses has a positive effect on STEM teaching orientations.
Collections