Tartışmacı metin yapısı öğretiminin ortaokul 5. sınıf öğrencilerinin tartışmacı metin yazma becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı tartışmacı metin yapısı öğretiminin, 5. sınıf öğrencilerinin tartışmacı metin yazma becerilerine etkisini araştırmaktır. Araştırmada `öntest-sontest tek gruplu deneysel model` kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, Van ili Erciş ilçesinde Tekler Üzümlü ortaokulunda, 2014-2015 eğitim öğretim yılında, öğrenim gören yirmi 5. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırma kapsamında öğrencilere tartışmacı metin yazma konusunda 4 haftalık öğretim verilmiştir. Veriler, Coşkun ve Tiryaki (2011) tarafından geliştirilmiş olan tartışmacı metin yapısı dereceli puanlama anahtarı aracılığıyla değerlendirilmiştir. Araştırma sonunda öğrencilerin tartışmacı metin yapısı öğretim süreci sonrasında tartışmacı metin oluşturma düzeylerinde büyük ölçüde artış gerçekleşmiştir. Bu artış istatistiksel olarak da anlamlı bulunmuştur. Araştırmaya göre 5. sınıf öğrencilerinin metin yapısı öğretim süreci sonucunda tartışmacı metin temel elementlerinden `veri`yi oluşturma düzeyi % 0'dan % 60'a yükselmiştir. `İddia`yı oluşturma düzeyi %70'ten % 90'a yükselmiştir. `Karşı iddia`yı oluşturma düzeyi % 40'tan % 80'e yükselmiştir. `Sonuç` birimini oluşturma düzeyi ise % 0'dan % 35'e yükselmiştir. Öğrencilerin, ana elementlerdeki son test başarı ortalamalarının (19,10), ön test başarı ortalamalarından (10,00) daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin yardımcı elementlerdeki son test başarı ortalamalarının (4,20) da ön test başarı ortalamalarından (3,50) yüksek olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin düşünceyi geliştirme yollarını kullanımıyla ilgili ise son test başarı ortalamalarının (22,00) ön test başarı ortalamalarından (9,71) belirgin bir farkla daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Araştırmanın sonuçlarına göre tartışmacı metin yapısı öğretimi, 5. sınıf öğrencilerinin başarılı tartışmacı metinler yazabilmelerinde büyük ölçüde etkili olmuştur. Bu sonuçlar, bu sınıf seviyesindeki öğrencilerin de kendi bilişsel şemaları ve bilgi birikimleri doğrultusunda, üzerinde fikir yürütebilecekleri konularda başarılı tartışmacı metinler yazabileceğini göstermiştir. The aim of this research is to investigate the effect of the contentious(controversial/argumentative) textual structuring teaching on the ability of the 5th grade students to write argumentative texts. In the study `pretest-posttest single group experimental model` was used. The working group of the study is composed of twenty, 5th grade students who are educated at the Tekler Üzümlü Secondary School in Erciş, Van province, in the academic year of 2014-2015. Within the scope of the research, students were given 4 weeks of instruction in writing debating texts. The data were evaluated through a scoring key, which was developed by Coskun and Tiryaki (2011). This increase was statistically significant. According to the survey, as a result of the text structure teaching process of the 5th grade students, the level of `data` from the basic elements of the argumentative text increased from 0% to 60%. The level of `claim` generation increased from 70% to 90%. The level of making `counter-claims` increased from 40% to 80%. The level of `result` unit creation increased from 0% to 35%. It was determined that the final test success averages (19.10) in the main elements of the students were higher than the pre-test success medium (10.00). It was determined that the final test success medium (4.20) in the supporting elements of the students were higher than the pre-test achievement medium (3.50). It was determined that the final test success medium (22.00) were significantly higher than the pre-test success medium (9.71) when students were using the way of thinking improvement. According to the results of the research, argumentative text structure teaching has had a great effect on the ability of 5th grade students to write successful debating texts. These results show that students at this level of class can write successful argumentative texts in their own cognitive schemes and in the direction of their knowledge accumulation.
Collections