Müzik öğretmenlerinin bireysel profil özellikleri ve öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının incelenmesi.(Erbil İl Örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın genel amacı, Erbil de görev yapan müzik öğretmenlerinin profil özelliklerinin belirlenerek müzik öğretmenliği mesleğine yönelik tutumlarının değerlendirilmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde oluşturulmuştur. Araştırmada; müzik öğretmenlerinin profil özellikleri ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları arasındaki ilişki konularında durum tespiti yapıldığından dolayı, çalışma betimsel nitelik taşımaktadır. Araştırmanın çalışma grubunu 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Erbil ilinde görev yapan müzik öğretmenleri (n=58) oluşturmuştur.Araştırmada kullanılan veri toplama araçları; MÖPÖF, ÖMTÖ, müzik öğretmenleri ve bu öğretmenlerin görev yaptıkları okulların belirlenmesi için kullanılan Kuzey Irak Eğitim bakanlığı veri tabanıdır. MÖPÖF ve ÖMTÖ formlarından elde edilen veriler SPSS 21.0 paket programına işlenmiş ve analizler yapılmıştır. Güvenirlik düzeyleri Cronbach Alpha iç tutarlılık katsayısı ile incelenmiştir. MÖPÖF ve ÖMTÖ arasındaki ilişkilerin incelenmesi için bağımsız değişkenin iki olduğu durumlarda ilişkisiz gruplar t-testi ve Levene testi yapılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre; Müzik öğretmenlerinin çoğunluğunun Salahaddin Üniversitesimezunuolduğubulunmuştur.Ortaokullardagörevyapanöğretmenlerin dağılımda en yoğun grup olduğu bulunmuştur. Müzik öğretmenlerinin ders saatine ilişkin dağılımlarına bakıldığında, en yoğun grubun 11-15 saat girenler olduğu tespit edilmekle beraber çoğunluğun 11-15 ve 16-20 saat derse giren öğretmenlerden oluştuğu sonucu ortaya çıkmıştır. Öğretmenlerin yarıya yakın bir bölümünün bulundukları okulda 5-9 yıllık bir zaman dilimi boyunca çalıştıkları görülmüştür. Çalışma grubunun büyük bir kısmının ek iş yapmadığı görülmüştür. Müzik derslerinde, öğretmenlerin çoğunluğunun yaylı çalgıları kullandıkları tespit edilmiştir. Öğretmenlerin mesleklerine yönelik tutumlarında dayanarak cinsiyetin öğretmenlik mesleği tutumuna ilişkin anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Müzik öğretmenlerinin mesleklerine yönelik duydukları sevgi ve tutum düzeyinin, için idarecilik tecrübesinin öğretmenlik mesleği tutumu üzerinde anlamlı bir farklılaşma göstermediği Ailede Müzik öğretmeni olup olmama durumu unsurunun anlamlı bir farklılaşmaya yol açmadığı sonucuna ulaşılmıştır. The general aim of this study is to evaluate the attitudes of the music teachers working in Erbil to the profession of music teaching by determining their profile characteristics. This research was created in the relational model. In the study; main purpose is relation between Music teachers' profiles and attitudes toward profession. So the work bears descriptive nature. Working group of the study consisted who worked on 2016-2017 academic year at Erbil province and district music teachers (n=58).Data collection instruments used in the study; MÖPÖF, ÖMTÖ and to determine the schools they work these teachers from North Iraq National Education is the database. The data obtained from the MÖPÖF and ÖMTÖ forms processed and analyzed by using SPSS 21.0 software. Reliability levels were measured by Cronbach's alpha coefficient of internal consistency. In the Relations between MÖPÖF and ÖMTÖ where two arguments unrelated to the study t-test and Levanese test were used.According to research; the majority was found that music teacher to be a graduate of Salahaddin University. When examining the results for the distribution of teachers were the most intense band in `middle school`. When it looks at the number of course hours of music teachers, they are entering the 11-15 hours of intensive group were found to have a significant share in the 11-15 and 16-20 hours of classes entering teacher. Teachers in schools where they have been shown to work in a nearly half during the 5-9 year time frames. Nearly half of the teachers were found to be working in the same school for a period of 5-9 years. It has been seen that a large part of the working group did not work at an additional job. In music lessons, it has been found that the majority of teachers use stringed instruments. Based on the findings of the attitudes of the music teachers towards the teaching profession, there was no significant difference in the attitudes of music teachers towards the teaching profession based of gender. It was found that music teachers' level of love and attitude towards their professions and the managerial experience did not show a significant difference on the teaching profession attitude. It has been concluded that whether or not there is a music teacher in family does not lead to any significant differentiation.
Collections