Keman eğitimi halk ezgilerinde yay tekniklerinin kullanımı (Duhok Güzel Sanatlar Enstitüsü örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Hızlı bir gelişim ve değişim yaşayan dünyamızda, keman eğitiminde/öğretiminde kullanılan uluslararası metot/gam/arpej ya da eserlerin yanı sıra, bu eğitimin ilk yıllarından başlayarak öğrencinin teknik ve müzikal becerilerini geliştirebileceği düşünülen birçok halk müzikleri örnekleri de yer almaktadır. İlgili metot/repertuar/etütler incelendiğinde, bireysel çalgıya yönelik halk ezgilerinde kullanılması gereken yay tekniklerinin uygulanması çalışmalarının sınırlı olduğu tespit edilmiştir. Bu nedenle araştırmanın, çalışma konusu ve yöntemi bakımından alana katkılar getirecek olması ve Kuzey Irak bölgesinde bu anlamda yapılmış ilk çalışma olması bakımında önemli görülmektedir.Bu araştırmada amaç, Duhok Güzel Sanatlar Enstitüsü I. Sınıf II. Dönem itibariyle öğrencilerin aldıkları keman eğitiminde halk ezgilerinin yay teknikleriyle birlikte kullanımına yönelik çalışma materyali oluşturmaktır. Duhok Güzel Sanatlar Enstitüsü I. Sınıf öğrencilerinin keman derslerinde kullanabileceği ve önceden belirlenmiş olan yay tekniklerine göre oluşturulan halk ezgilerinden oluşan bir repertuar/metot/etütlerin oluşturulması, bu çalışmanın amacını oluşturmaktadır.Araştırmanın modeli betimsel araştırma modelidir. Türkiye'deki keman eğitimi veren toplam 8 kişi veri toplama grubunu oluşturmaktadır.Araştırmada, Xezalé halk ezgisi öğrenciye kazandırılması gereken detaché tekniği açısından büyük ölçüde uygun olduğu (%62,5), aynı ezgının yazılan parmak numaraları yerinde kullanabilirliği açısından büyük ölçüde uygun olduğu (%50,0),Bagiye halk ezgisi öğrenciye kazandırılması gereken detache tekniği açısından büyük ölçüde uygun olduğu (% 62,5),aynı ezgi için yazılan parmak numaralarının yerinde kullanılabilirliği açısından büyük ölçüde uygun olduğu (% 50,0) sonuçlarına varılmıştır. In our world of rapid development and change, In addition to the international method / scale / arpeggio or works used in violin teaching / learning, There are many popular folk melodies that are thought to improve the technical and musical skills of the learners starting from the first year of this education.When the related method/repertoire/studies are examined ,it has been found that the study of the application of bowing techniques which should be used in the folk music for the individual instrument is limited. For this reason it is considered important that the research will bring contributions to the field in terms of the study subject /theme/methodology and that it is the first study in this sense in Northern Iraq region.In this research the aim is to create a study material for the students of Dohuk institute of fine arts 1st grade in the 2nd semester using folk songs with bow techniques.Dohuk institute of fine Arts 1st grade student's learn violin by using predefined lessons consisting of folk songs created according to the bow techniques.The research model is a descriptive research model,a total of 8 people in violin education in Turkey form the data collection group.They appear in the results that in the research the traditional melody Xezalé is largely appropriate (62.5%) in terms of the detaché technique which should be attained, (50,0%) in terms of usability, finger numbers written for the same melody , in the traditional melody Bagiyé is largely appropriate (62.5 %) in terms of the detaché technique which should be attained, (50,0%) in terms of usability finger numbers written for the same melody.
Collections