Beden eğitimi ve spor öğretmenliği yetenek sınavına giren adayların öğretmenlik mesleğine karşı tutumları ile benlik saygıları arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı Beden Eğitimi ve Spor öğretmenliği yetenek sınavına giren adayların Öğretmenlik Mesleğine Karşı Tutumları ile Benlik Saygıları arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Tarama modelindeki bu araştırmaya 2014-2015 eğitim öğretim yılında 100. Yıl Üniversitesi beden eğitimi ve spor öğretmenliği yetenek sınavına başvuran 158 erkek 50 kız olmak üzere toplamda 208 aday katılmıştır. Araştırmanın verileri araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu, Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Tutum Ölçeği ve Benlik Saygısı Ölçeği kullanılmıştır. Verilerin analizinde, verilerin normal dağılıp dağılmadığını görmek amacıyla, çarpıklık testi uygulanmıştır. Ölçek verilerine ilişkin betimsel istatistikler kullanılmıştır. Ölçek puanları arasındaki ilişki Pearson korelasyon tekniği ile analiz edilmiştir. İkili kategorilerde, bağımsız değişkenler için 't' testi, ikiden fazla kategorilerin bulunduğu değişkenlerde ise, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) testleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, benlik saygısı ile öğretmenlik mesleğine yönelik tutum arasında pozitif yönlü ve anlamlı ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Öğretmenliğe ilişkin tutumun yaş, düzenli spor yapma, yerleştirme puanlarına göre Yüksek Öğretime Geçiş Sınavı (YGS); benlik saygısının düzenli spor yapma, kardeş sayısı ve öğretmenliği seçme nedenlerine göre anlamlı farklılık gösterdiği, diğer demografik özelliklerde anlamlı bir farklılık göstermediği sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına yönelik bazı önerilerde bulunulmuştur. The aim of this thesis is resarching the relation between self esteem and attitudes of candidates teacher towards the teaching occupations among the candidates who are entering the Physical Education and Sport institution exam. In this thesis, relational scanning model is used and the research consist of one hundred fifty eight boys and fifty girls totally two hundred eight condidates who are attending to the Physical Education and sport teaching exam in two thousond forteen and two thousond fifteen Education and Training. By means of information gathering teal scales of self esteem, attitudes towards teaching occopation and personel information form that is prepared by researchers are used. Analizing the findings, Wrap test is used in order to see wheather the findings distrubuted properly or not. Descriptive statistic are used about scale findings. Relations of scales points is analized Pearson carrelation technique. At binary categories,'t' test is used for independent variable and for more then binory categories one sided variance analysis (ANOVA) tests are used. According to findings it has been showed up a positive and significant relationship between self esteem and attitudes towards teaching. It has been concluded that attitudes towards teaching occupation differs from age, doing sports regularly and the points of entrence exam to higher education (YGS); self esteem is showed difference meaningful according to doing sports regularly, number of sibling and causes of choosing teaching accupation. It has been concluded that there is no meaningful differance on other demographical features. Some suggestions are made according to the result.
Collections