Farklı tür okullarda görev yapan fizik öğretmenlerinin sınavlarında sordukları soruların yenilenmiş bloom taksonomisine göre sınıflandırılması -(Van İli örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, Van il merkezinde liselerde görev yapan fizik öğretmenlerinin sınavlarında sordukları soruların yenilenmiş Bloom taksonomisine göre bilişsel seviyelerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda, Van il merkezinde faaliyet gösteren liseler arasından rastgele seçilen farklı üç tür (Meslek, Anadolu ve Fen Lisesi) ve 10 farklı lisede görev yapan 14 fizik öğretmeninin sınavlarında sordukları 675 adet sorunun seviye analizi, bilişsel basamağına ve bilgi boyutuna bağlı bir ölçek olan yenilenmiş Bloom Taksonomisi ile incelenmiştir. Yapılan inceleme sonucu, seçilen liselerdeki öğretmenlerin sınavlarında sordukları soruların okul türüne göre farklılık gösterdiğini ortaya koymuştur. Anadolu Teknik Meslek ve Anadolu Meslek Liselerinde sorulan soruların çoğunlukla bilme, anlama ve uygulama basamaklarında olduğu, analiz etme basamağında da çok az sayıda bulunduğu, değerlendirme ve yaratma basamaklarında soruların neredeyse hiç bulunmadığı gözlenmiştir. Anadolu ve Fen liselerinde ise, yine bilme, anlama ve uygulama seviyesindeki soruların sıklığı gözlenmekle birlikte analiz etme ve değerlendirme basamağındaki soruların diğer tür okullara kıyasla daha fazla sorulduğu ancak yaratma basamağına soruların hiç bir okul türüne sorulmadığı tespit edilmiştir. The purpose of this research is to examine the questions asked by the teachers working at the high schools in the center of Van province in terms of cognitive levels of the revised bloom taxonomy. For this purpose three different types of schools vocational, Anatolian and science high school) randomly selected among the high schools g in the center of Van., , 675 questions asked by 14 physics teachers working in 10 different high schools were examined based on the knowledge and cognitive dimensions of the revised bloom taxonomy The results of analysis indicated that the questions asked by the teachers in the selected high schools were different according to the school types. It has been observed that the questions asked in the Anatolian Technical and Anatolian Vocational High Schools were mostly in the remember understand and apply stages and there were very few in the analyze step, and there were almost no questions in the evaluate and create stages. Similarly, the questions on the remember, understand and apply levels were frequently observed at Anatolian and Science High Schools, and it was found that the questions on analyze and evaluate levels were asked much more in these schools compared to other types of schools. Finally, the questions on the create level were not asked at any types of schools.
Collections