Türkmen halk ezgilerinin sınıflamalı müzikal analizi (Kuzey Irak Bölgesi Erbil Örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Erbil şehri geçmişten günümüze kadar Kuzey Irak Bölgesinin önemli kültür merkezi olarak görülmektedir. Şehrin Kültür edebiyat ve sanat dallarında, bölgenin yapı taşlarından birisi olduğu söylenebilir. Erbil tarihinde, gerek mimari gerek edebiyat ve sanat dallarında Türkmen etkisinin olduğu düşünülmektedir. Sanatın ve halk kültürünün temelini oluşturan etkenlerden; halk ezgilerinin, şehrin tarihini ve kültürünü anlatma açısından çok önemli bir yere sahip olduğu söylenebilir. Bu bağlamda Erbil Türkmen Halk Ezgilerin sınıflandırılması ve yeni bir repertuar çalışmasının yapılması; geçmişte böyle bir çalışmanın yapılmamış olması, ezgilerin kaybolmaya yüz tutması nedeni ile gerekli görülmüştür. Araştırmada kullanılan halk ezgileri Erbil şehrindeki yerel basılı kaynaklar ve daha önce notaya alınmamış halk ezgilerinin notaya alınması ile sınırlandırılmıştır. Halk ezgilerine; makam, ritmik yapı ve toplam ölçü sayısı bakımından müzikal analiz yapılarak elde edilen bulgular tablolar halinde sunulmuştur. Çalışma sonunda, toplanan verilere dayanarak elde edilen bulgular doğrultusunda raporun sonuç ve önerilerine yer verilmiştir. In this research, the Turkmens living in the northern Iraqi region of Erbil studied the folk songs, musical structures, rhythmic structures and total measure lengths of folk songs. It is seen that in the history of Erbil, both the architecture and the branches of literature and art are Turkmen effect. It can be argued that the popular melodies have a very important place in terms of describing the city and the clan of the city from the factors that constitute the foundation of art and the popular culture. In this context, it has been deemed necessary for the classification of the Turkmen folk songs and the work of a new repertoire.Local printed sources, audio and video recordings were examined and a total of 70 folk songs were reached. These folk songs were presented in tabular form according to sub-problem order in the section of findings and interpretations. At the end of the experiment, it is observed that the folk songs belonging to the quencher are mostly used, 2/4 rhythm patterns are more preferred, 10 and more musicians Has been found to have more folk songs.
Collections