4. sınıf sosyal bilgiler öğretim programı kazanımlarının program etkinliklerinin ve ders kitaplarının yapılandırmacılık açısından değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğretim programları, eğitim hedefleri ile tam uyumluluk göstermesi gereken, okul içi ve okul dışı etkinliklerle öğrenme ve öğretme yaşantılarını içeren dinamik bir süreçtir. Program, kendisini oluşturan bileşenlerin her birinde hem kendi başına özgünlük hem de birbirleri içinde koordinasyon ve bütünlüğü hedefler. Önceki yıllarda, daha ziyade davranışçı ve teknik ağırlıklı yaklaşımlara göre hazırlanan eğitim programlarındaki katılık, yerini daha esnek yaklaşımlara bırakmış, 2005 yılında yenilenen Sosyal Bilgiler Programı, yapılandırmacılık anlayışı doğrultusunda yeniden düzenlenmiştir. Bu araştırma, yenilenen Sosyal Bilgiler 4. Sınıf öğretim programının ve program etkinliklerinin yapılandırmacılık yaklaşımı açısından değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada 4. Sınıf Sosyal Bilgiler programında yer alan ünitelerdeki toplam 46 ders kazanım ve bu kazanımları desteklemek amacı ile sunulmuş 63 etkinlik örneğininYenilenmiş Bloom Taksonomisine göre yüzde ve frekans değerleri hesaplanmış ve programın yapılandırmacılığa uygunluğu değerlendirilmiştir. Ayrıca random yöntemi ile seçilmiş iki sosyal bilgiler ders kitabından yine random yöntemi ile ikişer ünite seçilerek yapılandırmacı yaklaşıma göre incelenmiştir. Araştırma sonucunda; programda yer alan kazanım ifadelerinin alt düzey bilgi basamaklarında toplandığı görülmüş, kazanımların ve önerilen ders etkinliklerinin yeniden değerlendirilerek, alt düzey bilgi basamakları ile üstbilişsel bilgi basamağı arasındaki kopukluğun giderilmesi önerilmiştir. Curricula are a dynamic process involving learning and teaching experiences in and out of school, which must be in full compliance with educational objectives. The program targets both originality and specificity, as well as coordination and integrity within each of the constituent components. In previous years, the angular structure of the educational programs prepared according to the more mature and technically weighted approaches has left its place to more flexible approaches. The Social Information Program, which was renewed in 2005, has been rearranged in the sense of constructivism. This research was carried out in order to evaluate the renewed social studies 4th class curriculum in terms of constructivism approach. In the study, the percentage and frequency values of the 63 examples of activities that were offered with the purpose of supporting the acquisition of 46 courses in the 4th grade social studies program and the support of these achievements were calculated according to the Revised Bloom Taxonomy and the conformity of the program to constructivism was evaluated. In addition, two social studies selected by the random method were examined by the constructor approach by selecting two units with the random method again from the text book. As result of the research; it was observed that the expression of achievements stated at curricula were gathethered at low level knowledge digits. Therefore, reevaluating the suggested achievements and course activities, elimination of fructure is suggested between the subcognitive and metacognitive knowledge digits.
Collections