Türkiye`de bulunan eğitim çağındaki suriyeli mültecilerin eğitimi sorunu (Van İli örneği).
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkiye'ye göç etmiş ve halen Van ilinde yaşamlarını sürdüren eğitim çağındaki Suriyeli mültecilerin yaşadıkları eğitim sorunlarını açığa çıkararak çözüm önerileri geliştirmektir. Nitel yöntemle yapılan bu çalışma, bir durum (vaka) çalışmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu, Türkiye'ye göç etmiş ve halen Van ilinde yaşamlarını sürdüren eğitim çağındaki Suriyeli 13 (7 okula devam eden, 6 okula devam etmeyen) çocuk, 6 Suriyeli aile reisi, Van ilinde Suriyeli öğrencilerin öğrenim gördüğü okullardaki 8 öğretmen ve 5 okul müdürü, 2 il milli eğitim yöneticisi (bir il milli eğitim müdür yardımcısı, bir il milli eğitim şube müdürü), il milli eğitimde görev yapan 7 maarif müfettişi, 1 sosyal yardımlaşma vakfı yöneticisi ve Van ilinde aktif olarak hizmet veren 4 sivil toplum kuruluşu (2 sendika, 2 yardım derneği) yöneticisi olmak üzere 46 kişi oluşturmaktadır Veriler yarı yapılandırılmış form kullanılarak yapılan görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Araştırma verileri, içerik analizi yöntemi ile çözümlenmiştir. Çalışmada veriler, 3 ana kategori ve 13 alt tema halinde analiz edilmiştir. Araştırmada, Suriyeli ailelerin genel olarak barınma, beslenme, dil sorunu ve uyum sorunu yaşadıkları, bu sorunların çocuklarının eğitimini olumsuz yönde etkilediği, Van ilinde bulunan Suriyeli çocukların büyük bir bölümünün bu ve benzeri nedenlerle eğitimlerine devam etmediği ve bu yönde çeşitli talep ve beklentilerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. The aim of this study is to disclose the educaiton problems of the Syrian refugees who are at educational age and lead a life in Van, and also try to find suitble solutions for this problem. This study is a descriptive survey model which is a case study. The study group is consisted of 46 people; 13 Syrian refugee children who have migrated to Turkey and have lived in Van (7 of them attend to school while 6 of them do not), 6 Syrian householders, 8 teachers and 5 school managers from the schools in which Syrian students have education in Van, 2 provincial administrators of national education (one asistant of provincial administrator of national education, one departmental manager of provincial directorate for national education), 7 education inspectors who work in Van, 1 administrator of social assistance and solidarity foundation and 4 civil society organizations (2 unions and 2 charities) which serve actively. The data is obtained with the interview technique which has been maden by structured form. The study data is analyzed with content analysis method. The data in study has been analyzed in 3 main and 13 sub-categories. In the study, it has been come through that Syrian families have generally harbouring, food, language and compliance problems, these problems have affected the education of children, the large part of the Syrian children do not maintenance their education because of those and suchlike problems, and they have requests and expectations about this matter.
Collections