Sağlık yüksekokulu ve sağlık hizmetleri meslek yüksekokulu öğrencilerinin çocuk haklarına yönelik tutumlarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Sağlık yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin çocuk haklarına yönelik tutum düzeylerinin cinsiyet, yaş grupları, sınıf düzeyi, medeni durumları, yerleşim yeri durumları, eğitim düzeyi, mezun oldukları lise türleri, ekonomik gelir durumlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışma sürecinde nicel tarama modelinden yararlanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2016-2017 Eğitim Öğretim Yılında Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulunda öğrenim gören 2500 öğrenci oluşturmuş araştırmaya 500 öğrenci katılmıştır. Üzerinde durulan özelliklerden sürekli değişkenler için tanımlayıcı istatistikler; Ortalama, Standart Sapma, Minimum ve Maksimum değerler olarak ifade edilirken, Kategorik değişkenler için sayı ve yüzde olarak ifade edilmiştir. Sürekli değişkenler bakımından grup ortalamalarını karşılaştırmada tek yönlü Varyans analizi yapılmıştır. Varyans analizini takiben farklı grupları belirlemede Duncan çoklu karşılaştırma testi kullanılmıştır. Bu değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemede gruplarda ayrı ayrı olmak üzere Pearson korelasyon katsayıları hesaplanmıştır. Gruplar ile Kategorik değişkenler arasındaki ilişkiyi belirlemede ise Ki-kare testi yapılmıştır. Hesaplamalarda istatistik anlamlılık düzeyi %5 olarak alınmış ve hesaplamalar için SPSS istatistik paket programı kullanılmıştır. Sağlık Yüksek Okulu ve Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Öğrencilerinin Çocuk Haklarına İlişkin Tutumları Anketi'nin geçerlik-güvenirlik analizi için Cronbach's alpha katsayısı kullanılmıştır. Araştırma sonucunda öğrencilerin çocuk haklarına yönelik tutumlarının öğrenim görülen yüksekokul türüne, öğretim düzeyine, öğrenim grubuna ve öğrenim gördüğü bölüme göre değişiklik gösterdiği belirlenmiştir ve farklılıklar istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<0,05). Sağlık personeli yetiştiren lisans ve önlisans programlarında çocuk hakları ile ilgili zorunlu bir ders yer alabilir ve diğer ders içeriklerinin çocuk hakları ile bütünleştirilmesi önerilebilir.Anahtar Sözcükler Çocuk hakları, Çocuk Hakları Sözleşmesi, Sağlık Eğitimi, Sağlık Yüksekokulu. In this research, it was aimed to determine whether the attitudes of the students of Health Schools and Health Services Vocational Schools to children's rights differ according to gender, age groups, class level, marital status, residence status, education level, high school graduates they graduated, economic income status. The quantitative screening model was used in the study period. The researcher's universe was composed of 2500 students who were studying in Van Yüzüncü Yıl University Health School and Health Services Vocational School in 2016-2017. Descriptive statistics for continuous variables from the characteristics studied; Mean, Standard Deviation, Minimum and Maximum values, expressed as number and percentage for categorical variables. Univariate analysis of variance was used to compare group averages in terms of continuous variables. Duncan multiple comparison test was used to identify the different groups following the analysis of variance. Pearson correlation coefficients were calculated separately for the groups in the relationship between these variables. Chi-square test was used to determine the relationship between groups and categorical variables. The statistical significance level was taken as 5% in the calculations and the SPSS statistical package program was used for the calculations. Cronbach's alpha coefficient was used for the validity-reliability analysis of the Attitudes Towards Children's Rights Attitudes Survey of Students of Health High Schools and Health Services Vocational High Schools. As a result of the research, it was determined that the attitudes of the students towards the rights of the children vary according to the education level, education level, education group and the division they have studied and the differences were statistically significant (p<0,05). In the undergraduate and associate degree programs that educate the health personnel, a compulsory course on children's rights can be taken and it is suggested that the other course contents be integrated with the rights of the children.Key WordsChild rights, Convention of Children Rights, Health Education, High School Of Health
Collections