Klasik gitar eğitiminde zihinsel uygulamanın deşifreye etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bireysel çalgı eğitimi, müzik eğitiminin önemli yapı taşlarından biridir. Enstrüman ise, genellikle bireyin kendini müzik yoluyla bireylere, gruplara ve toplumlara anlatma biçimidir. Bu araştırmada, bireysel çalgı `Klasik Gitar` eğitiminde öğrencilerin çalgı çalışmaları sırasında çoğu zaman göz ardı edilen `zihinsel uygulama (mental practice)` konusunda ilgili yayın araştırması ile literatür taraması yapılmış ve elde edilen bilgilerle, kavram açıklanmaya çalışılmıştır. Bundan dolayı araştırma bir yönüyle betimsel nitelikli bir çalışmadır. Ancak, bahsedilen zihinsel uygulama (mental practice) kavramı, bireysel çalgı eğitimi klasik gitar öğrencilerine öğretilmesi, uygulanması ve değerlendirilmesi bakımından aynı zamanda deneysel çalışma özelliğini de taşımaktadır.Araştırmanın çalışma grubu, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalı 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında öğrenim gören 3. ve 4. sınıf toplam sekiz klasik gitar öğrencisinden oluşturulmuştur. Çalışmada, gitar öğrencilerinin zihinsel uygulamalara yönelik algı ve tutumlarını belirlemek üzere bireysel çalgı zihinsel algı ve tutum ölçeği uygulanmıştır. Ayrıca çalışmanın deneysel kısmında çalışma grubuna ön test-son test modeli uygulanmıştır. Çalışma grubu için belirlenen 3 ezgi video ile kayıt altına alınmış, 3 alan uzmanına değerlendirme yaptırılmıştır. Değerlendirme sonucunda elde edilen veriler SPSS programı ile çözümlenmiştir.Elde edilen bulgular doğrultusunda, öğrencilerin zihinsel çalışmalara yönelik algı ve tutumlarının düşük olduğu x̄= 31.69 tespit edilmiş, alan uzmanlarının ön test-son test değerlendirme sonuçlarına göre gitar öğrencilerinin, temel davranışlar, teknik davranışlar, müzikal etki ve yorumlama boyutlarında gelişme gösterdiği açıkça görülmüştür. Individual instrument training is one of the significant milestones of music education. On the other hand, instrument is a tool by which an individual can describe her/himself to groups and communities via music.With this study, there has been a review of literature about mental practice which is usually ignored by students during instrument training. With this acquired data, the concept is tried to be explained. As a result, this study has a descriptive attribution. However, this study also has the characteristic of experimental research in terms of teaching, practicing and assessing individual instrument training to classical guitar students. The study group of the research consists of eight classical guitar students in total from 3rd and 4th years from Van Yüzüncü Yıl University, department of Fine arts in 2017-2018 academic year. This study has applied individual instrument perception and attitude scale factor to identify guitar students' perception and attitude to mental practices. In addition, at the experimental part of the study, pretest-posttest design technique has been used. Three tunes which were determined for the study group have been recorded and have had them assessed by 3 domain experts. The datum at the end of the assessment have been resolved via SPSS programme.In accordance with findings, it has been discovered that students' perception and attitude is low which is x=31.69. Moreover, according to the domain experts, it is clearly seen that guitar students show progress about the dimensions of basic conduct, technical conduct, musical impact and interpreting.
Collections