Ortaokul kademesi müzik eğitiminde popüler ezgilerin kullanımına yönelik öğrenci yaklaşımları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ortaokul kademesi müzik eğitiminde popüler ezgilerin kullanımına yönelik öğrenci yaklaşımlarının olumlu ya da olumsuz yönleriyle değerlendirilmesini amaçlamaktadır. Araştırmada, teknolojinin gelişmesiyle erişebilirliği daha da kolaylaşan ve özellikle genç kitlenin hayatında oldukça önemli bir yere sahip olan popüler ezgilerin, eğitime nasıl bir katkı sağlayacağını anlamak diğer bir amaçtır. Ayrıca bu araştırma ile popüler ezgi kullanımının öğrenciler üzerinde meydana getirdiği sosyo-kültürel ve psiko-sosyal etkilerin neler olduğunun tespit edilmesi de bir diğer hedef olarak belirlenmiştir. Bu araştırma, tarama (survey) modelinde tasarlanmıştır. Çalışmada ortaokul öğrencilerinin, müzik eğitiminde popüler ezgilerin kullanımına yönelik yaklaşımları konusunda durum tespiti yapılacağından, araştırma betimsel nitelik taşımaktadır. Güvenirliliği ön uygulamalar ile test edilerek hazırlanmış anket dört farklı okuldan seçilen örneklemlere uygulanmış, SPSS programı ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, ortaokul kademesi müzik eğitiminde popüler ezgilerin kullanımının bireyler açısından oldukça önemli ve gerekli olduğu, bu ezgilerin kullanılmasının, bireylerin müzik dersini daha kolay anlamasına, müzik dersinin gerektirdiği becerileri daha çabuk kavramasına ve gerçekleştirmesine fırsat verdiği dolayısıyla bireylerin müzik dersi başarılarının da artmasına katkı sunduğu görülmüştür. Bununla birlikte, müzik eğitiminde popüler ezgilerin kullanımının, müzik dersine ilgiyi artırdığı, dersin zevkli ve akıcı geçmesine katkı sağladığı, sınıf içi iletişime ve bireylerin sosyalleşmesine yardımcı olduğu görülmüştür. Ayrıca müzik dersinde yapabilirlik açısından sorun yaşayan öğrencilerin, popüler ezgiler ile müzik dersine daha fazla motive oldukları, müzik dersinde popüler ezgilerden zevk aldıkları böylece ders içerisinde daha çok aktif oldukları ve derse katılımlarının arttığı ulaşılan sonuçlar arasındadır.Anahtar Sözcükler Müzik Eğitimi, Ortaokul Kademesi, Popüler Ezgi, Yaklaşım The aim of this research is to evaluate the positive and negative aspects of student approaches to the use of popular melodies in music education in secondary school. Finding out how popular melodies which have become more accessible with the development of technology and also important especially in the life of the young, will contribute to the education, is another purpose of the research. İn addition, to be able to determine what kind of socio-cultural and psycho-social influences that popular melody use has on students, is another important aim of this research. This research has been designed in the model of scanning (survey). Because the secondary school students' attitudes towards the use of popular melodies in music education will be investigated, ıt is a descriptive research. Prepared questionnaire, the reliability of which has been tested with pre-applications, has been applied to selected samples from four different school and has been analyzed by SPSS program.As a result of research, ıt has been found that the use of popular melodies in music education in the secondary school stage is very important and also necessary for the individual. Also, ıt has been found that, the usage of these melodies lets the individual understand the music lesson easier and also gives an opportunity to the individual to realize and get the skills which are needed for the music lesson more quickly. Using popular melodies, contributes to the increase of individual music lesson success. However, ıt has been observed that using popular melodies in music education increases the interest in music lesson, contributes to making the lesson more enjoyable and fluent also helps to communicate and socialize in class. It is also found that the students who have difficulties in terms of feasibility in music lessons are more motivated to music lessons with popular melodies, they enjoy popular melodies in music lessons, so they are more active in the lesson and that their attendance increases. All these are among the reached results.Key WordsMusic Education, Secondary School Stage, Popular Melody, Approach
Collections