İlkokul ve ortaokul öğretmenlerinin informel ilişki düzeyleri ile farklılıklara saygı düzeyleri arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, ilkokul ve ortaokullarda görev yapmakta olan öğretmenlerin informel ilişki düzeyleri ile farklılıklara saygı düzeyi arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırma ilişkisel tarama modeli türünde bir çalışmaya örnektir. Araştırmada evren; Van ili Edremit ilçesinde yer alan ilk ve ortaokullarında görev yapan öğretmenlerden oluşmaktadır. Bu araştırmanın örneklemi ise Van ili Edremit ilçesindeki ilkokul ve ortaokulda görev yapan 380 öğretmenden oluşmaktadır.Bu araştırmada, okullardaki informel ilişkileri ölçmek için Memduhoğlu ve Saylık (2012) tarafından geliştirilen İnformel İlişkiler Ölçeği ile Öksüz ve Güven (2012) tarafından geliştirilen `Farklılıklara Saygı Ölçeği`, kullanılmıştır. Araştırmada şu bulgulara ulaşılmıştır: Katılımcıların görüşlerine göre, okullarda informel ilişkiler orta düzeydedir. Okullarda görev yapan öğretmenler birbirleriyle orta düzeyde informel iletişim kurmaktadırlar. İlkokul ve ortaokullarda farklılıklara karşı saygı olumlu olduğu görülmektedir. Öğretmenler farklılıklara karşı hoşgörülü ve önyargısız oldukları görülmektedir. Öğretmenlerin farklılıklara saygı düzeyi ortanın üstündedir.İlkokul ve ortaokullarda informel ilişkiler ile ilgili öğretmen görüşleri; öğrenim durumuna, kıdeme göre farklılaşmamaktadır. Ama cinsiyet, çalışılan okul türü, medeni durum, çocuk sahibi olma, ve branş değişkenlerine göre değişebilmektedir. Farklılıklara saygı düzeyine ilişkin öğretmen görüşleri; öğrenim durumuna, çalışılan okul türüne, kıdeme, branşa göre farklılaşmamaktadır. Buna karşın cinsiyet, medeni durum, çocuk sahibi olma değişkenlerine göre farklılaşabilmektedir. Araştırmada, öğretmenlerin görüşlerine göre, ilkokul ve ortaokullarda informel ilişkilerin düzeyleri ile farklılıklara saygı düzeyleri arasında orta düzeyde pozitif yönde bir ilişki bulunmuştur. The aim of this research is to determine the relationship between the teachers', who work in primary and secondary schools, the level of informal relationship and the level of respect to the diversities. The research is an example to kind of relational survey model. The frame of the research consists of teachers who work in primary and secondary schools. The sample of this research also consists of 380 teachers who work primary and secondary schools in Edremit, Van.In this research, 'Informal relationship scale' ,which is developed by Memduhoğlu and Saylık (2012), and ' Respect to the diversity scale' ,which is developed by Öksüz and Güven (2012), are used. The followings are found in this research;According to the view of the participants, informel relationships are mid-level. The teachers working in the schools communicate and have an relationship with each other in midlevel. It is determined that the respect to the diversities in primary and secondary school is in a positive way. Also, It is determined that they are gentle and unprejudiced to the diversities. The teachers level of respect to the diversities is above average.The teachers' views related to informal relationships in primary and secondary schools don't change in regard to education level and seniority. However, it can change in regard to gender, the type of school, marital status, having child, and field of study. The teachers' views related to level of respect to differences don't change according to the type of school, education level, seniority and the field of study. Nevertheless, it can change according to gender, marital status, having child.In the research, according to the views of the teachers, a low-level negative relationship has been found between the level of relationships in primary and secondary schools and the level of respect to differences.
Collections