Badminton eğitiminin bazı motorik ve fiziksel özelliklere etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, Van Yüzüncü Yıl Üniversitesinde öğrenim gören kadın öğrencilere uygulanan 8 haftalık klasik badminton eğitim programının bazı motorik ve fiziksel özelliklere olan etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada gönüllülük esasıyla yer alan kadın üniversite öğrencileri, deney grubu (XN=20, XYaş:20,05±1,79 yıl) ve kontrol grubu (XN=16, XYaş:20,38±1,78 yıl) olarak iyi gruba bölündü. Araştırmanın deney grubunu oluşturan kadın öğrencilere 8 haftalık periyotta klasik badminton eğitimi haftada 3 gün süre ile uygulanırken kontrol grubu ise normal günlük fiziksel aktivitelerine devam ettiler. Araştırmada kadın üniversite öğrencilerinin motorik ve fiziksel özelliklerini belirlemek için öğrencilere boy uzunluğu, vücut ağırlığı, dominant el kavrama kuvveti, nondominant el kavrama kuvveti, t testi, dikey sıçrama ve esneklik testleri uygulandı. Verilerin istatistiksel çözümlemeleri SPSS paket programı kullanılarak yapıldı. Verilerin normal dağılım gösterdiği Shapiro-Wilk normallik testi uygulanarak belirlendi. Bağımsız gruplar için bağımsız örneklem t testi, bağımlı gruplar için de eşleştirilmiş örneklem t testi p=0.05 anlamlılık seviyesinde uygulanarak yapıldı. 8 haftalık klasik badminton eğitimi sonunda deney grubu öğrencilerin vücut ağırlığı, dominant el kavrama kuvveti, t testi, dikey sıçrama ve esneklik testlerine ait ön test-son test ölçümleri arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<0.05). Ancak deney grubu öğrencilerin boy uzunluğu ve nondominant el kavrama kuvveti testlerine ait ön test-son test ölçümleri arasında istatistiksel olarak bir fark bulunamamıştır (p>0.05).Sonuç olarak kadın üniversite öğrencilerine uygulanan badminton eğitim programının bazı motorik ve fiziksel özellikler üzerinde olumlu etki oluşturduğu söylenebilir. The purpose of this study is to examine the effect of 8-week classical badminton training on some motor and physical characteristics of female students at Van Yüzüncü Yıl University. Two groups were formed from the students who voluntarily participated in the study, namely the experimental group(XN=20, XAge:20,05±1,79 years) and the control group(XN=16, XAge:20,38±1,78 years). Female students who constituted the experimental group of the study were given badminton training for three days a week for 8 weeks. The control group continued their daily physical activities. Body length, body weight, dominant hand grip strength, nondominant hand grip strength, T test, vertical jump, and elasticity tests were applied to the students to determine the motor and physical properties of female university students. Statistical analyzes of the data were performe during the SPSS package program. The Shapiro-Wilk normality test was used to determine the normal distribution of the data. İndependent samples t test for independent groups, paired sample t-test for paired samples was performed by applying p=0.05 significance level. After 8 weeks of classical badminton training, there was a statistically significant difference (p<0.05) between pre-test and post test measurements of body weight, dominant hand grip strength, t test, vertical jump and flexibility tests of the experimental group. However, there was no statistically significant difference (p>0.05) between pre-test and post-test measurements of the height and nondominant hand grip strength tests. Of the students in the experimental group. As a result, it can be said that badminton training program applied to female university students has a positive effect on some motor and physical properties.
Collections