Keman eğitiminde kemana uyarlanmış Türk eğitim ezgilerinin I. ve III. pozisyonlara uygun olarak kullanımı (Duhok Güzel Sanatlar Enstitüsü örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde müzik öğretmeni yetiştirmeyi amaçlayan kurumlarımızda uluslararası bağlamda kullanılan klasik eserlerin yanında Türk ezgilerine dayalı eğitim müziklerinin de kullanıldığı bir gerçektir. Keman eğitiminin ilk yıllarından başlayarak Türk müzik kültürüne ait birçok örneğin, öğrencilerin hem müzikal hem de teknik becerilerinin gelişimine sunduğu katkı bilinmektedir. Türk ezgilerine dayalı çalgı eğitiminde amacın iki ana faktörlü olduğu düşünülmektedir. Birinci faktör yerel düzeyde Türk ezgilerinin, kulak aşinalığından dolayı daha çabuk öğrenileceği, keman gibi perdesiz bir çalgıda entonasyon sorunlarına fazla takılmadan, öğretilmesi gereken tekniğin öğretiminin hızlı olacağıdır. İkinci faktör ise evrensel düzeydir. Evrensel düzeyde ise Türk ezgilerinin tanıtımı Türk ezgilerinin de evrensel düzeyde kullanılabilir ezgiler olduğuna dayanmaktadır.Bu çalışma evrensel düzeyde kullanılabilecek Türk ezgilerinin, Kuzey Irak'ta bulunan Duhok Güzel Sanatlar Enstitüsü Müzik Bölümü keman öğrencilerine uygulanarak I. ve III. Pozisyon öğretimine ne kadar uygun olduğunun tespit edilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın modeli betimsel araştırma modelidir. Türkiye'de keman eğitimi veren 8 öğretim elemanı veri toplama grubunu oluşturmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre; Türk ezgilerinin, I. ve III. Pozisyona ait olan hedef ve davranışlara ulaşma açısından uygun olduğu, sol el ve sağ el tekniğinin gelişimi açısından uygun olduğu sonuçlarına varılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına istinaden, Kuzey Irak'a ait halk ezgileri kullanılmasıyla yeni bir keman ekolü oluşturulması, keman eğitimi programı içerisinde yer alan karmaşık tekniklerin öğretimi için halk ezgilerinden faydalanılması önerilmiştir In our country, it is a fact that in the institutions aiming to educate music teacher ,both international classical works and turkish music education melodies are used at the same time .it is known that from the earlier times of the violin education to our day , violin education has been always useful for the students both in musical and technic skills.In instrument education which is based on the turkish melodies, the aim is based on two factors.the first one is the turkish melodies will be learned quicker because the students are accustomed to listening them. And the second factor is the universal perspective. In universal perspective, turkish melodies are thought to be universal melodies.In this study,the aim is to determine whether the applying of this turkish melodies which can be used in universal degree are appropriate or not for the students in duhok fine art instutition violin learners in North Iraq.The research is descriptive. 8 faculty members instucting violin are in the collectign datas group.According to the reserch results, the turkish melodies are appropriate for the targets and behaviours belonging the 1. And 3. Positions. İt is also appropriate for the development of left and right hand. It is suggested that on looking the research results, a new violin education perspective can be created. And it will also be useful to use the folk melodies when teaching the complex techniques at the violin education.
Collections