Bişr el-Hâfî (150/767-227/841) ve hadis ilmindeki yeri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Bişr el-Hâfî (150/767-227/841) ve Hadis İlmindeki Yeri` adlı bu çalışmada, h. II. asrın yarısında, Horasan'ın Merv şehrinde dünyaya gelen Bişr el-Hâfî'nin hayatı ve hadis ilmindeki yeri incelenmiştir. Gençlik yıllarının bir kısmı hariç, hayatının büyük bir bölümünü ilim tâlimi ve ibadetle geçiren Bişr el-Hâfî, muhaddislik yönü bulunan sûfîlerden birisidir. Giriş ve iki bölümden müteşekkil bu çalışmanın birinci bölümünde mevzuun daha iyi anlaşılabilmesi adına Bişr el-Hâfî'nin yaşadığı dönem itibariyle İslâm coğrafyasının idaresini elinde bulunduran Abbâsîler'in siyasî, sosyal, ekonomik ve ilmî durumuna kısaca temas edilmiştir. Bunun yanında yine aynı bölümde Bişr el-Hâfî'nin hayatı, uzleti, manevî ve ilmî yönü gibi hususlar işlenmiştir. Araştırmanın ana temasını oluşturan ikinci bölümde ise Bişr el-Hâfî'nin Hz. Peygamber'in sünnetine bakışı, hadis usûlü ile ilgili bazı açıklamaları, hadis rivayetinden uzaklaşması, hadis talebi uğrundaki rihleleri, elindeki kitaplarını imha etmesi, hadis rivayetinde bulunduğu hocaları, kendisinden hadis rivayet edenler, tesbit edilen merfû ve mevkûf rivayetleri, rivayetlerin özellikleri vb. konular ele alınarak hadisçi kimliği ortaya konulmaya çalışılmıştır. İn this study which named `Bishr al-Hâfî and His Place İn The Sciences of Hadith`, it has been analyzed the life of Bishr al-Hâfî who borned in Horosan's Merv City in the half of the second century of the Hijra, and his place in the science of hadisth. Bishr al-Hâfî Who spent his life to get knowledge and worship, is a muhaddith who disguished as a sufis.İn the fist chapter of this study which consist of two parts and an introduction, it has been handled, in a nutshel, the political, cultural, scientific and economical situation of Abbasids who keep control of administration of islamic geography. Furthermore, in the same chapter, it has been handled his life, reclusion, his spiritual and scientific personality.İn the second chapter which constitutes the main of this study, it has been put forth the identity of Bishr al-Hâfî as a traditionist by handling of topics we could detected like his opinion towards the hadith, some of his comments about the methodology of prophetic trafition, distancing from narrating hadith, journeys to colletct hadiths, his destruction of own boks, his teachers and students, journeys to colletct hadiths, his criticims nad praise statue, marfu' and mawquf narrations etc.
Collections