Türkiye`deki Suriyeli çocukların devlet okullarında karşılaştığı sorunlar Ankara ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Türkiye'de devlet okullarında eğitim gören Suriyeli çocukların eğitime erişim durumlarını ve eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunları tespit etmek ve bu sorunların çözümüne ilişkin öneriler geliştirmek amacını taşımaktadır. Çalışmada ulusal ve uluslararası ilgili alan yazını incelenmiştir. Türkiye'de devlet okullarında eğitim gören Suriyeli çocukların mevcut durumunu anlamak ve eğitim sürecinde karşılaştıkları sorunları ortaya koymak için nitel araştırma yöntemlerinden faydalanılmıştır. Bu kapsamda konu ile ilgili dokümanlar incelenmiş ve Ankara ilinde Suriyeli çocukların yoğun olarak bulunduğu 7 farklı okulda, okul idarecileri, öğretmenler ve Suriyeli veliler ile derinlemesine görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Bu görüşmelerden elde edilen bulgular neticesinde, devlet okullarındaki Suriyeli çocukların nitelikli bir eğitim sürecinden geçmelerine engel teşkil eden birtakım sorunlar ile karşılaşıldığı ortaya çıkmıştır. Karşılaşılan sorunların çözümü ve Suriyeli çocukların nitelikli eğitim sürecinden geçebilmeleri için uzun vadeli ve istikrarlı uyum politikalarına ihtiyaç vardır.Anahtar kelimeler: Göç, Suriyeli göçmenler, Suriyeli çocukların eğitimi, eğitim politikaları. This research aims to evaluate and put forth recommendations to the problems that Syrian children enrolled in Turkish public schools encounter in accessing education and the issues they face throughout their education process. In this purview, national and international literature have been analyzed. Throughout this study, a qualitative research method was employed to understand the current situation of Syrian children and the issues they face during the process of their education. In this context, in depth interviews were conducted with school administrators, teachers, and Syrian parents across 7 different schools in Ankara. As a result of the findings from these interviews, it has been concluded that Syrian children enrolled in public schools face challenges that present an obstacle towards them obtaining a quality education. There is a need for long-term and consistent integration policies in order to solve the issues that are faced and allow Syrian children to undergo a quality education process.Keywords: Migration, Syrian emigrants, Syrian children education, education policies.
Collections