Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Mesut Murat
dc.contributor.authorAta, Sezai
dc.date.accessioned2021-05-08T12:44:19Z
dc.date.available2021-05-08T12:44:19Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-03
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/702896
dc.description.abstractÜrettiği ve ihraç ettiği ürünler bize bir ülkenin gelişmişlik seviyesi hakkında çok şey söyler. Tüm ülkeler, en gelişmiş ürünleri üretmeye yönelik bir yarış içindedirler. İhracat sepetlerindeki ürünlerden de görüleceği gibi tüm ülkeler bu konuda aynı derecede başarılı değildir. Ticarete konu ürünler kabaca düşük-orta-yüksek teknoloji olarak sınıflandırılabilirler. Ancak araştırmacıların son on yılda gösterdiği gibi, daha yakından incelendiğinde ürünler Ürün Uzayı denilen karmaşık bir ağ yapısı sergilemektedir. Her bir ülke bu Ürün Uzayı'nın sadece bir alt kümesini ihraç etmekte ve bu ağ aynı zamanda ülkenin kalkınma seviyesi hakkında çok şey söylemektedir. Ülkelerin hemen hemen tamamı karmaşık ihracat teşvik sistemlerine sahiptir. Ancak, hiçbiri ülkenin Ürün Uzayı'nın merkezi bölgelerine ulaşmasına yardımcı olacak Ürün Uzayı odaklı bir teşvik sistemine sahip değildir.Bu tez, bir ülke için Ürün Uzayı'nın gelişiminin öngörülebilir ve aynı zamanda uygun bir teşvik sistemi ile kontrol edilebilir olduğu fikrini savunmaktadır.
dc.description.abstractWhat a country can produce and export says a lot about its development level. All countries are in a race toward producing most cutting edge products. Not all countries are so successful as can be deduced from limited quality of their export baskets. Products can be broadly organized as low-medium-high tech. But as researchers showed in the last decade, under closer scrutiny products shows an intricate network structure called Product Space. Each country only produces and exports a sub-network of Product Space and evolution of this sub-network says a lot about the development of the country. Many, if not all, countries have complicate export incentive schemes but none seems to have a broad and product-based incentive system in which a product is promoted so long as it helps the country reaching the cutting edge regions of Product Space. This thesis explores the idea that the evolution of Product Space for a country is predictable and that it is controllable by an appropriate incentive system.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEkonomitr_TR
dc.subjectEconomicsen_US
dc.titleEvolution of the product space and a new proposal for Turkey`s export incentive system
dc.title.alternativeÜrün uzayının gelişimi ve Türkiye'nin ihracat teşvik sistemi için yeni bir öneri
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-07-03
dc.contributor.departmentİktisat (İngilizce) Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmInternational trade
dc.subject.ytmExport
dc.subject.ytmExport promotion
dc.subject.ytmIncentives
dc.subject.ytmIncentive systems
dc.subject.ytmProduct space
dc.identifier.yokid10219384
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA YILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531152
dc.description.pages231
dc.publisher.disciplineİktisat Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess