Moderniteden küreselleşmeye milliyetçiliğin ve ulus devletin dönüşümü
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmanın konusunu, `milliyetçiliğin` ve `ulus devletin` moderniteyle beraberortaya çıkışı ve `Küreselleşme` ile birlikte bu iki fenomenin yaşadığı dönüşümoluşturmaktadır. Sosyal bilimlerde kabul edilen görüşler `ulus devletin` temellerinin OrtaÇağ'ın hemen ardından Batı Avrupa'da ortaya çıktığı; modernite dediğimiz ekonomik,siyasal, toplumsal değişimlerin ulus devleti meydana getirdiği, `milliyetçilik`hareketlerinin önce Avrupa'yı ardından da tüm dünyayı etkisi altına almış olduğuyönündedir. Yaşanan değişimlerle beraber ortaya çıkan ulus devlet ve milliyetçilik, insantopluluklarını sınırları belli olan siyasal ve toplumsal organizasyon etrafında birleştirmiştir.Bu organizasyonu ayakta tutacak manevi bağ milliyetçiliğin temel unsurları olan; ortak birtarih, ortak bir vatan, ortak bir dil ve içinde din ve etnisitenin bulunduğu ortak bir kültüraracılığıyla kurulmuştur. Bu unsurlar; ortak bilinci meydana getirme ve devamlılığınısağlama görevini uzun süre sürdürmüş olmalarına rağmen 1960'lardan itibaren ortayaçıkan `etnik canlanma`; `milliyetçiliği` ve `milliyetçiliğin toplumdaki görünümlerini`sorgulamaya açmıştır. Bu sorgulamayla beraber milli kimliğin türdeşliğine dayanan `tekkültürlü toplum` düşüncesi eleştirilerin hedefi olmuştur. `İnsan hakları` alanında meydanagelen ilerlemeler, `ulus-toplumların` `çokkültürlülüğe` saygı duyan ve `çoğulcu` biranlayışa sahip olmaları yönünde bir baskı oluşturmuştur. Bu durum `küreselleşme`sürecinin etkisiyle giderek daha da artmıştır. Bununla beraber küreselleşme sürecinde birtaraftan da bütün dünyada milliyetçi hareketlerin artması durumu söz konusu olmuştur. Bubağlamda milliyetçiliğin ve ulus devletin önce `modernite` içerisinde nasıl ortaya çıktığınıve ardından `küreselleşme`nin meydana getirdiği koşullarda nasıl bir dönüşüm yaşadığınıortaya koymak, çalışmamızın temel hedefini oluşturmaktadır. Anahtar Kelimeler: Siyaset Sosyolojisi, Milliyetçilik, Ulus Devlet, Modernite, Küreselleşme. The subjects of the study are the emergence of `nationalism` and `nation state`with the modernity and the transformation of these two phenomena with Globalization.The view accepted in the social sciences is that the foundations of the `nation state`emerged in Western Europe immediately after the Middle Ages; that the economic,political and social changes that we call modernity constitute the nation state, and that the`nationalism` movements have first influenced Europe and then the whole World. As aresult of the change, nation state and nationalism merged human communities around thepolitical and social organization of which borders are defined. The spiritual bond that willkeep this organization alive is the basic elements of nationalism; a common history, acommon homeland, a common language and a common culture of religion and ethnicity.Although these elements had long maintained the task of creating and maintainingcommon consciousness; the `ethnic revival` that arose from the 1960s, started to question`nationalism` and the views of nationalism in society. With this questioning, the idea of a`monoculture society` which based on the homogeneity of national identity has been theobject of criticism. Progress in the field of `human rights` has put pressure on `nationsocieties`to have a `pluralistic` understanding that respects `multiculturalism`. Thissituation has increased with the effect of `globalization` process. On the other hand, in theprocess of globalization, there has been an increase in nationalist movements all over theworld. In this context, the main objective of our study is to reveal how nationalism andnation state first emerged in `modernity` and then undergo a transformation under theconditions created by `globalization`. Keywords: Political Sociology, Nationalism, Nation State, Modernity, Globalization.
Collections