A comparative analysis on voting behavior of generations X, Y, and Z: Ankara case
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Türkiye'de seçmenlerin oy verme davranışlarını ölçmeye yönelik araştırmaların sayısı son yıllarda bir hayli artmıştır. Özellikle son yıllarda gerçekleştirilen çok sayıda seçim ve bu seçimlere katılım oranlarının çok yüksek olması araştırma sayılarındaki artışın temel nedenidir. Öte yandan oy verme davranışının dinamik ve çok boyutlu bir olgu olması, bu alana yönelik araştırmaların kapsamını da genişletmektedir. Bu bağlamda siyaset biliminden sosyolojiye, ekonomiden psikolojiye, pazarlamadan iletişime kadar birçok alanda oy verme davranışının ölçülmesine yönelik önemli araştırmalar yapılmaktadır. Oy verme davranışına ilişkin Türkiye'de yapılan araştırmalar incelendiğinde, araştırma konularının birbirinden farklı boyutlara odaklandığı görülmektedir. Buna karşın oy verme davranışı ile kuşaklar arasındaki ilişkiyi test eden sınırlı sayıda çalışma bulunmaktadır.Bu çalışmada, Türkiye'nin en kalabalık üç kuşağının (X, Y ve Z Kuşakları) oy verme davranışları karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Çalışmanın temel hipotezi oy verme davranışının kuşaklar arasında farklılık gösterdiğini öne sürmektedir. Bu hipotezi bilimsel olarak test etmek amacıyla 400 kişiye bir anket çalışması uygulanmış ve kuşakların oy verme davranışları arasındaki anlamlı ilişki ve farklılıklar ölçülmeye çalışılmıştır. Özellikle Z Kuşağı'ndaki gençlerin oy verme davranışları ile daha yaşlı bireylerin oy verme davranışları arasında önemli farklılıklar tespit edilmiştir. The number of studies analyzing voting behavior has increased considerably in Turkey in recent years. Especially, the high number of elections held in recent years and the high participation rates in these elections are the main reasons for the increase in the number of researches. On the other hand, the fact that voting behavior is a dynamic and multidimensional phenomenon extends the scope of the researches in this field. In this context, important researches measuring voting behavior are carried out in many areas from political science to sociology, from economy to psychology, from marketing to communication. When the literature on voting behavior in Turkey is reviewed, it is observed that the studies focus on the different dimensions of voting behavior. However, there are a limited number of studies that test the relationship between voting behavior and generations.In this study, the voting behavior of the three most populous generations of Turkey (Generations X, Y and Z) is analyzed comparatively. The main hypothesis of the study suggests that voting behavior varies across generations. In order to scientifically test this hypothesis, a survey study was conducted on 400 people and it was attempted to measure the significant relationship and differences between voting behavior of generations. In particular, significant differences have been identified between the voting behavior of young people in Generation Z and the voting behavior of older individuals.
Collections