Nurettin Topçu düşüncesinde eğitim
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma XX. yy.da yaşamış, birçok alandaki fikirleri ile Türk düşünce dünyasına önemli katkılar yapmış olan Nurettin Topçu'nun Cumhuriyet Dönemi eğitim düşüncesine yöneltmiş olduğu eleştirileri ve bu hususta belirtmiş olduğu fikirleri irdelemeyi amaçlamaktadır. Osmanlı Devleti'nin ömrünü tamamlaması sonucu inşa edilen yeni devletin yani Türkiye Cumhuriyeti'nin kurucu üyeleri hiç şüphesiz yeni bir yol çizmiş ve bu minvalde bir felsefe geliştirmiştir. Devletin her kurumu gibi eğitim de bu noktada yeni bir istikamete sokulmuştur. Yönelmiş olunan bu istikametin vermiş olduğu bazı neticeler Nurettin Topçu'yu rahatsız eder ve o da bu hususta kendi doğrularını dile getirmeye gayret eder. Gençliğin geçirmiş olduğu bunalımlar, ahlaki çöküş, asıl gayeden sapma, ruh ve manada eksik kalmış bir eğitim zihniyeti, pragmatizm ve onunla beraber tekniğin eğitimde ana gövdeye yerleştirilmesi, muallimin ve mektebin misyonunun ne olması gerektiği gibi meseleler onun ana davasıdır.Nurettin Topçu tarafından çeşitli gazete ve dergilerde yayınlanan yazıların ve çeşitli konferanslarda yapılan konuşmaların İsmail Kara ve Ezel Erverdi tarafından bir araya getirilmesi ile oluşan Türkiye'nin Maarif Davası adlı eser başlıca hareket noktamız olmuş ve diğer eserlerinde de eğitim ile ilgili belirttiği hususlar ele alınmıştır.Anahtar Kelimeler: Cumhuriyet Dönemi, Eğitim, Maarif Davamız, Nurettin Topçu. This study aims to examine the criticism by Nurettin Topçu, who lived in the 20th century and made important contributions to the Turkish world of thought with his ideas, to the Thought of Education in Republic Period.The founding members of the new state, the Republic of Turkey built as a result of the Ottoman Empire's end undoubtedly have drawn a new path and developed a philosophy in this manner. Like every institution of the state, education has been put in a new direction at this point. Some of the consequences of this direction disturbed Nurettin Topçu and he, therefore, tried to express his own truths in this regard. His main cause was on issues such as the depressions of youth, moral collapse, deviation from the real purpose, an educational mentality that is incomplete in spirit and meaning, pragmatism and the placement of the technique in the main body in education and the mission of the school and teacher.Türkiye'nin Maarif Davası edited by İsmail Kara and Ezel Erverdi from Topçu's writings published in various newspapers and journals will be our main source. In addition, the issues related to education in his other works will also be examined.Key Words: Republican Period, Education, Nurettin Topcu, Maarif Davamız.
Collections