Farklı liselerde öğrenim gören öğrencilerin, fiziksel aktivite düzeyleri ile egzersiz bağımlılıklarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılan bu çalışmada esas amaç, fiziksel aktivite ve egzersiz bağımlılığı konularının esaslıca ele alınması ve bu durumun egzersiz bağımlılığına etki eden faktörler ve egzersiz bağımlılığı kriterleri göz önünde bulundurularak ortaöğretim öğrencilerinde görülen yansımalarını araştırmaktır. Çalışmamıza gönüllü olarak; Anadolu lisesi, spor lisesi ve imam hatip lisesinden toplamda 600 öğrenci katılmıştır. Kişisel Bilgi Formu, Fiziksel Aktivite Anketi ve Egzersiz Bağımlılığı Ölçeği kullanılarak elde edilen veriler bağımlı ve bağımsız değişkenler dikkate alınarak, bilgisayar ortamında SPSS 22. 0 (Statistical package for the Social Sciences) paket programı kullanılarak veri tabanı oluşturularak analiz edilmiştir. Demografik değişkenlere göre dağılımların belirlenmesi amacıyla frekans (f) ve yüzdeler (%) hesaplanmıştır. Ortalamalar ve standart sapmalar hesaplanmıştır. Egzersiz Bağımlılık düzeylerinin demografik değişkenlere göre değişip değişmediğini belirlemek amacıyla bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü varyans (anova) analizleri yapılmıştır. Katılımcıların, Egzersiz Bağımlığı düzeyleri arasındaki ilişkiyi bulmak amacıyla korelasyon analizi yapılmıştır. Yapılan One-Way ANOVA testi sonucunda değişkenler arasında anlamlı bir farklılık tespit edilmiştir (p= ,000). Spor lisesi öğrencilerinin egzersiz bağımlılığı ölçeği, aşırı odaklanma ve duygu değişimi ve tolerans gelişimi ve tutku alt boyut düzeyleri diğer öğrencilere kıyasla anlamlı bir şekilde yüksektir. Bireysel-sosyal ihtiyaçların ertelenmesi ve çatışması alt boyut düzeylerinin imam hatip lisesi öğrencilerinin diğer öğrencilere kıyasla anlamlı bir şekilde yüksektir. The main purpose of this study is to deal with the issues of physical activity and exercise addiction and to investigate the reflections of this situation in secondary school students by considering the factors affecting exercise addiction and exercise addiction criteria.Voluntarily to our work; A total of 600 students from Anatolian High School, Sports High School and Imam Hatip High School attended. The data obtained using the Personal Information Form, Physical Activity Questionnaire and Exercise Dependence Scale were analyzed by creating a database using the SPSS 22.0 (Statistical package for the Social Sciences) package program in computer environment, taking into account the dependent and independent variables. In order to determine the distributions according to demographic variables, frequency (f) and percentages (%) were calculated. Means and standard deviations were calculated. Independent sample t-test and one-way variance (ANOVA) analyzes were conducted to determine whether the levels of exercise dependence vary according to demographic variables. Correlation analysis was conducted to find the relationship between the Exercise Addiction levels of the participants. As a result of the One-Way ANOVA test, a significant difference was found between variables (p =, 000). Sports high school students' exercise addiction scale, excessive focus and emotional change, and development of tolerance and passion sub-dimension levels were significantly higher compared to other students. Postponing and conflict of individual-social needs sub-dimension levels are significantly higher in imam hatip high school students compared to other students.
Collections