Hemşirelik öğrencilerinin obstetrik becerilerinin geliştirilmesinde simülasyon modelinin etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, simülasyon modelinin (high-fıdelity) obstetrik becerilerinin geliştirilmesi üzerine etkisi ile ilgili hemşirelik öğrencilerin algıları, görüşleri ve önerilerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır.Araştırma, 1 Mayıs 2014 ve 30 Mayıs 2014 tarihleri arasında Amerika Birleşik Devletleri (ABD) Ohio State Üniversitesi Hemşirelik Bölümü üçüncü sınıf öğrencileri üzerinde tanımlayıcı olarak yapılmıştır.Araştırmada öğrencilerin %81.0'inin obstetrik becerilerin kazanılmasında simülasyon modelini önemli bulduğu, %90.5'inin doğum sürecinde gebe ile iletişimin, %90.5'inin ekip ile iletişimin önemini fark ettikleri saptanmıştır. Öğrencilerin %90.5'i debrifing oturumlarının yapılan girişimlerin etkinliğinin görülmesine katkı sağladığını, %81.0'i simülasyon modelinin uygulamada gerçek klinik ortamı yansıttığını ve %95.2'si oluşturulan bu çevrenin öğrenmeyi önemli oranda kolaylaştırdığını belirtmişlerdir. Ayrıca, öğrencilerin %85.7'sinin simülasyon modeli ile uygulama yapmaktan memnun olduğu ve %95.2'sinin obstetrik becerilerinin gelişiminde bu modeli önerdikleri saptanmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuca göre; simülasyon, öğrencilerin öğrenme yaşantılarını olumlu yönde etkilemektedir. Öğrenciler bu modelin öz etkinlik, derin öğrenme seviyesi, mesleki becerileri, öz güven, problem çözme, iletişim ve takım çalışması üzerinde oldukça etkili olduğunu bildirmişlerdir. Simülasyon uygulaması, öğrencilere katkı sağladığından hemşirelik eğitiminde bir eğitim yöntemi olarak kullanılması ve yaygınlaştırılması önerilmektedir.Anahtar Kelimeler: Simülasyon, Simulator, Hemşirelik öğrencileri, Obstetrik beceri This study was studied to evaluate nursing students' perceptions, opinions and proposal about the effect of the simulation model (highfidelity) on the development of their obstetric skills. The study was descriptivelyconducted on nursing students, grade 3th, of the US Ohio State University between May 1st-30th, 2014.In the study, it was detected that, of the students, 81.0% found simulation model significantly, 90.5% realized the importance of communication with pregnant women during labor, as well 90.5% became aware of the importance of communication with the team. Of this students, 90.5% stated that the session of debriefing contributeto the effective ness of interventions, 81.0% expressed that the simulation model reflectreal clinical environment during the practice, 95.2% reported that the generated environment made the learning easier considerablely. In addition, it was found that, of the students, 85.7% were pleased to practice with simulation model and 95.2% suggested this model for the development of obstetrical ability.According to the result sobtained from there search, the simulation has a positive influence on the students' learning experiences. Students was recorded to report this model was highly effective on self-efficacy, a deeplevel of learning, occupational skills, self-confidence, problem solving, communicationand team-work. It is recommended that the simulation practice, because of it scontribution, should be use and spread as a training method in nursing education.Keywords:Simulation, Simulator, Nursing Students, Obstetrical skill
Collections