Show simple item record

dc.contributor.advisorKüçük, Sibel
dc.contributor.authorKoyuncuoğlu, Elif
dc.date.accessioned2021-05-08T12:38:50Z
dc.date.available2021-05-08T12:38:50Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2021-04-13
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/702370
dc.description.abstractÖZETAraştırma ilköğretim ikinci kademe ve ortaöğretim kurumlarında eğitim gören öğrencilerin, engelli akranlarını sosyal kabul düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Balıkesir İli Bandırma İlçesi Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı ilköğretim ikinci kademe ve ortaöğretim düzeyinde eğitim veren okullarda öğrenim gören ve çalışmaya katılmayı kabul eden 580 öğrenci araştırmanın örneklemini oluşturmuştur. Veriler tanımlayıcı anket formu ve 'Sosyal Kabul Ölçeği' ile toplanmıştır. Ölçekten yüksek puan alan öğrencilerin engelli akranlarını kabul düzeyleri yüksek, düşük puan alanların kabul düzeyi düşük olarak değerlendirilmiştir. Değerlendirmede ortanca, ki-kare, yüzde, Mann-Whitney U testleri kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğrencilerin %50.2'sinin kız, %50.3'ü ilköğretim ikinci kademe, %49.7'sinin ortaöğretim düzeyinde eğitim gördüğü, %9.1'inin ailesinde engelli birey olduğu, %4.5'inin sınıflarında engelli öğrenci olduğu, %53.7'sinin ailesi dışında tanıdığı engelli birey bulunduğu belirlenmiştir. Yaş, cinsiyet, engelli bireylerle aynı sınıfta öğrenim görmenin, sosyal kabulü etkilediği (p<0.05) belirlenmiştir. Yaş arttıkça sosyal kabul ölçeğinde alınan puanların arttığı, kız öğrencilerin ölçek puanlarının erkek öğrencilere göre daha yüksek olduğu ve sınıfında engelli birey bulunan öğrencilerin ölçek puanlarının daha düşük olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin engelli akranlarına yönelik kabul düzeylerinin artırılmasında engellilik eğitimlerinin verilmesi ve okul sağlığı ekibi içinde hemşirelerin işbirliğini arttıran çalışmaların yer alması önerilebilir.Anahtar Kelimeler: Akran, engelli, sosyal kabul
dc.description.abstractABSTRACTThis study was conducted to determine social acceptance level of disabled peer by the students at primary school second degree and secondary school institutes.Total 580 students who studied to primary school second degree and secondary schools that bound to Directorate of National Education in Balıkesir city Bandırma village and accepted to participate to the study were consisted of the sample. Data was collected with descriptive survey form and 'Social Acceptance Scale'. Level of acceptance of disabled students with high scores on the scale is assessed as high, the acceptance level of the low points is assessed as low. For analysis, median, chi-square, percentage and Mann-Whitney U tests were used. It is determined that of the students; 50.2% were girl, 50.3% were studying at primary second degree, 49.7% were studying at secondary school, 9.1% had got a disabled member in family, %4.5 had a disabled peer in class, 53.7% knew a disabled person out of family. It is found that age, gender and studying with disabled peer affected social acceptance (p<0.05). With increased age social acceptance scores increased, scores of girls were higher than boys and scores of the students who studied with a disabled peer in class were lower. It is suggested that disability education should be given to the students in order to increase acceptance levels of them related to disabled peers and the studies should be done that increase collaboration of nurses in school health team. Keywords: Peer, disabled, social acceptanceen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleİlköğretim ikinci kademe ve ortaöğretim kurumlarında eğitim gören öğrencilerin engelli akranlarını sosyal kabul düzeylerinin belirlenmesi
dc.title.alternativeDetermination social acceptance level of disabled peer by the students at primary school second degree and secondary school institutes
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2021-04-13
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmSecondary education students
dc.subject.ytmDisabled children
dc.subject.ytmSocial acceptance
dc.subject.ytmPeer
dc.subject.ytmPeer relationships
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.identifier.yokid10121529
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityYILDIRIM BEYAZIT ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid451292
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplineHemşirelik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess