Demiryolu araçları bakım onarımı yapan bir tesisin kişisel koruyucu donanımlarının belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ülkemizde iş sağlığı ve güvenliği kavramının tam anlamıyla uygulanabilmesi için 2012 yılında 6331 Sayılı İş Sağlığı ve Güvenliği Kanunu yayımlanmıştır. Bu kanun önleyici yaklaşımlar üzerine kurulu olup, toplu korunma önlemlerine öncelik vermektedir. Toplu korunma önlemlerinin tam anlamıyla sağlanamadığı veya yetersiz olduğu durumlarda ise kişisel korunma önlemler uygulanmaktadır.Bu tez çalışması kapsamında demiryolu sektöründeki ulaştırma faaliyetlerin sürdürülmesinde kullanılan demiryolu araçlarının bakım ve onarımının yapıldığı bir tesisin kişisel koruyucu donanımları sistematik bir yaklaşımla belirlenmiştir. Kişisel koruyucu donanımların belirlenmesi için öncelikle tesiste ortam ölçüm yapılmış, bu ölçümlerin yardımıyla `5x5 L Tipi Matris Risk Değerlendirme Yöntemi` kullanılarak tehlike ve risk envanteri oluşturulmuştur. Daha sonraki süreçte tehlike ve risk envanterine göre kişisel koruyucu donanımlar sınıflandırılmış ve tesisin ayrı ayrı bütün bölümleri için kullanılması önerilen kişisel koruyucu donanımlar seçilmiştir.Demiryolu sektöründe bir ilk olması amacıyla öne çıkan bu tez çalışmasında, uygulama yapılan tesisteki işlere göre kullanılması gereken kişisel koruyucu donanımlarla ilgili bir standart oluşturulmuş ve bu konu hakkında önerilerde bulunulmuştur. Ayrıca, bu çalışma kişisel koruyucu donanımların seçimi ile ilgili verilen bilgiler açısından da demiryolu araçlarının bakım ve onarımının yapıldığı diğer tesislere de örnek teşkil etmektedir. In our country, occupational health and safety law no 6331 was published in 2012 in order to implement the occupational health and safety concept completely. This law is based upon preventive approaches and gives priority to collective protection precautions. In cases as collective protection precautions are not provided or sufficient, personal protection precautions are implemented. Within the scope of this thesis study, personal protective equipments of a facility which is responsible from maintaining and repairing of railway vehicles being used to maintain transportation operations in railway industry were determined systematically. In order to determine personal protective equipments in the facility; first, indoor measurement was performed, and then with the help of these measurements, danger and risk inventory was generated using `5x5 L-type Matrix Risk Assessment Method`. During the later process; with regard to the danger and risk inventory, personal protective equipments were classified and then personal protective equipments which were suggested to be used for the facility's entire departments separately were selected.In this thesis which is prominent for being the first in the railway industry, a standard related to the personal protective equipments to be used based on the works in the implementation facility is created and suggestions about this case is given. Also, this study sets a good example to the other railway vehicles maintenance and repair facilities, in terms of the information given for choosing personal protective equipments.
Collections