Progresif gevşeme egzersizlerinin hemşirelik öğrencilerinin klinik kaygı düzeyine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Progresif Gevşeme Egzersizlerinin Hemşirelik Öğrencilerinin Klinik Kaygı Düzeyine Etkisi Araştırma, progresif gevşeme egzersizlerinin birinci sınıf hemşirelik öğrencilerinin klinik kaygı düzeyine etkisini belirlemek amacıyla deneysel olarak yapılmıştır.Araştırma örneklemini 2014-2015 eğitim-öğretim yılında Ankara Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü Hemşirelik Esasları Dersi kapsamında Yıldırım Beyazıt Üniversitesi Yenimahalle Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde klinik uygulamaya çıkan, araştırmaya katılmayı kabul eden ve araştırma kriterlerine uyan 44 öğrenci (deney:22, kontrol:22) oluşturmuştur. Araştırmada veriler, `Tanıtıcı Özelliklere İlişkin Anket Formu`, `Durumluk-Sürekli Kaygı Ölçeği` ve `Hissedilen Kaygıya İlişkin Görüş Formu` ile toplanmıştır. PGE, deney grubundaki öğrencilere klinik uygulama öncesi 6 hafta boyunca ve klinik uygulama süresince uygulatılmış, kontrol grubundaki öğrencilere ise hiç yaptırılmamıştır. PGE'nin öğrencilerde zamana göre (PGE öncesi ve sonrası, klinik uygulamanın ilk günü sabah ve öğleden sonra, klinik uygulamanın son haftası) kaygı düzeylerine etkisi incelenmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde sayı ve yüzde, Ki-kare Testi, Mann Whitney U Testi, Shapiro-Wilks Testi, Levene Testi, Box's M Testi, Mauchly Testi, Bonferroni düzeltmesi, Friedman iki yönlü varyans analizi ve Korelasyon Analizi kullanılmıştır. Araştırmada öğrencilerin sürekli kaygı puan ortalaması deney: =48.2±3.6, kontrol: =46.7±4.9'dur. Deney grubundaki öğrencilerin durumluk kaygı puan ortalamaları ilk klinik günü PGE öncesi: =64.6±4.3, ilk klinik günü PGE sonrası: =31.9±3.6, ilk klinik gün sonu: =26.0±2.6, klinik uygulama sonu: =22.0±1.9 şeklinde, hissedilen kaygı puan ortancaları ise ilk klinik günü PGE öncesi: 8.0 (min= 7.0; max= 10.0), ilk klinik günü PGE sonrası: 4.0 (min= 2.0; max= 6.0), ilk klinik gün sonu: 2.0 (min= 0.0; max= 3.0) ve klinik uygulama sonu: 0.0 (min= 0.0; max= 3.0)] şeklinde anlamlı düzeyde azalmıştır (p<0.05).Araştırmanın sonuçları doğrultusunda hemşirelik öğrencilerine klinik uygulama öncesinde ve sırasında PGE'ni uygulama önerisinde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Hemşirelik eğitimi, hissedilen kaygı, klinik eğitim, sürekli-durumluk kaygı, progresif gevşeme The Effect of Progressive Relaxation Exercises on Clinical Anxiety Level of Nursing Students The research was conducted experimentally in order to determine the effect of progressive relaxation exercises on clinical anxiety level of first grade nursing students. The research sample consisted of 44 students (experimental: 22, control: 22) who performed clinical practices in Ankara Yıldırım Beyazıt University Yenimahalle Training and Research Hospital within the scope of Nursing Essentials Course, accepted to participate the research, and matched the research criteria in Yıldırım Beyazıt University in 2014-2015 academic year. The data in the research were collected with `Questionnaire Form on Introductory Characteristics`, `State-Trait Anxiety Inventory` and `Feedback Form on Perceived Anxiety`. PRE was applied to the students in the experimental group for 6 weeks before the clinical practice, and during the clinical practice, but it has never been applied to the students in the control group. The effect of PRE on anxiety level of students according to time (Before and after PGE, the first day of clinical practice in the morning and afternoon, the last week of clinical practice) was investigated. Number and percentage, Chi-Square Test, Mann Whitney U Test, Shapiro-Wilk Test, Levene's Test, Box's M Test, Mauchly's Test, Bonferroni Correction, Friedman Two-Way Analysis of Variance and Correlation Analysis were used in the evaluation of the data. In the research, trait anxiety score average of students is =48.2±3.6 for experimental group and =46.7±4.9 for control group. State anxiety score averages of experimental students have significantly reduced: at the first clinical day before PRE: =64.6±4.3, at the first clinical day after PRE: =31.9±3.6, at the end of the first clinical day: =26.0±2.6 and after the clinical practice: =22.0±1.9. The median values of perceived anxiety have also significantly decreased: at the first clinical day before PRE: 8.0 (min=7.0; max=10.0), at the first clinical day after PRE: 4.0 (min= 2.0; max= 6.0), at the end of the clinical day: 2.0 (min= 0.0; max= 3.0) and at the end of the clinical practice: 0.0 (min= 0.0; max= 3.0) (p<0.05).In the light of the results of the study, nursing students were recommended to apply PRE before and during clinical practice. Keywords: Clinical training, felt anxiety, nursing education, progressive relaxation, state-trait anxiety,
Collections