Sosyal medyanın siyasal iletişim aracı olarak kullanımı: 7 Haziran 2015 Genel Seçimleri Twitter örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son çeyrek asır içerisinde iletişim teknolojilerinde yaşanan değişim ve gelişmeler hayatın neredeyse her alanında çeşitli değişikliklere sebep olmuştur. Bunlar arasında yer alan ve toplumu yakından ilgilendiren siyaset alanı da öne çıkan konular arasında bulunmaktadır. Kitle iletişim araçları ve internet teknolojilerinin gelişimine bağlı olarak, siyaset yapma biçimlerinde ve seçim kampanyalarının yürütülmesinde önemli değişiklikler meydana gelmiştir. Özellikle Web 2.0 ile birlikte gelişmeye başlayan sosyal medyanın getirdiği yenilikler, günümüzde gerçekleştirilen siyasal kampanya dönemlerinde sıkça kullanılmaya başlamıştır. Gün geçtikçe daha güçlü ve etkin bir medya sağlayıcısı haline gelen sosyal medya araçları, kullanıcılarının kendi içeriklerini üreterek zaman ve mekân sınırlamasından uzak bir biçimde iletişim kurmalarına olanak tanıması sebebiyle siyasi aktörlerin de ilgisini çekmiştir. Sosyal medya araçlarının, ülkemizdeki seçim kampanyalarında siyasi aktörler tarafından yardımcı ve tamamlayıcı bir medya olarak kullanıldığı görülmüştür. Buradan yola çıkan bu çalışmada, ülkemizdeki siyasi aktörler tarafından diğer sosyal medya araçlarına kıyasla daha çok kullanılan ve bireysel kullanımın ön planda olduğu bir ortam olan Twitter, bir siyasal iletişim aracı olarak incelenmiştir. Siyasal iletişimde sosyal medyanın kullanımını Twitter üzerinden değerlendiren çalışmada; 7 Haziran 2015 Genel Seçimlerine katılacak olan milletvekili adayları arasından örneklem olarak seçilen ve Twitter'da en fazla takipçiye sahip ilk 10 adayın, Twitter hesaplarından nasıl yararlandıkları ve yararlanma düzeyleri, içerik analizi bulgularıyla değerlendirilmiştir. Çalışmada elde edilen bulgular sonucunda, sosyal medyanın en önemli yönünü oluşturan karşılıklı etkileşime imkân tanıyan yapının, siyasi aktörler tarafından etkin olarak kullanılmadığı tespit edilmiştir. Siyasi aktörler Twitter'ı etkileşimli bir iletişim geliştirmek yerine çoğunlukla tek yönlü bildirim yapma amacıyla kullanmış ve seçmeni kampanya sürecine yeterince dâhil edememişlerdir.Anahtar Kelimeler: Siyasal İletişim, Sosyal Medya, Twitter, 7 Haziran 2015 Genel Seçimleri Developments in communication technologies in the last few decades have caused significant effects in our daily lives. Among these effected areas, political sciences are also a major subject that matters people and communities directly. Through technological developments and emerging mass communication platforms, the way political campaigns are designed and conducted has changed as well. In particular, with the help of Web 2.0 possibilities and the power of social media channels lead innovative usages of these mediums for communicating with masses especially during voting campaigns and elections. The freedom of content creation that is independent from time and place constraints, social media tools were able to catch attention of political candidates easily as a powerful and efficient way to deliver their messages publicly. This way, social media is accepted as a complementary way of communication by the political actors in Turkey as well. This research is focused on the usage of such tools by major political leaders and candidates, especially the use of Twitter, because of its popularity and the freedom of expression it provides for individuals, as a political communications medium. The methodology of this research includes a selection of exemplary 10 candidates that have the most number of followers in Twitter, and based on real-time monitoring and documentation of these accounts during the campaign period for June 7, 2015 elections in Turkey, their usage of Twitter is evaluated by qualitative and quantitative content analysis. As a result, it is observed that the interactiveness of social media had not been used very efficiently by most of the politicians which is considered as the main structure of social media communications. Instead, most candidates preferred using the platform in a single way communication, only for notifications, and failed to interact with voters effectively throughout their election campaigns.Keywords: Political Communication, Social Media, Twitter, General Elections of June 7, 2015
Collections