Trafik de iş güvenliğinin sağlanması için, trafik akademisi eğitim modelinin kurgulanması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Dünyadaki ilk sürücü belgesinin sahibi günümüz otomobillerinin muciti olarak görülen, Alman vatandaşı Karl Benz'dir. İcat etmiş olduğu Motorwagen'in çıkarttığı gürültü ve rahatsızlık yüzünden Mannheim vatandaşları Benz'den şikayetçi olmuş bunun üzerine Benz, yetkili kurumlardan, kamu alanlarında arabasını kullanabilmesine olanak tanıyan bir izin belgesi almıştır. (İlk sürücü belgesi Prusya da 1903 yılında zorunlu kılınmıştır). Türkiye'de de ehliyetlerin 1920'li yıllardan itibaren verildiğini düşünürsek, yaklaşık 95 yıla yakın bir süredir ehliyet sahiplerine sürüş yeteneklerinin ve sağlığının son durumu hakkında herhangi bir test uygulanmamıştır. Bugün Türkiye karayollarında araç süren birçok sürücünün sağlık durumu, yeni araç teknolojileri hakkında bilgi seviyesi, trafikteki farkındalık yetenekleri ve psikolojik profili hakkında gerekli bilgi hafızası oluşturulmadığından dolayı, genel sürücü profili hakkında herhangi bir bilimsel yorum yapmak mümkün değildir. Yıllardır uygulanan ehliyetlerin veriliş sisteminin yanlışlığı, her yıl trafik kazalarında ölen 5. 000 kişiden anlaşılmaktadır. Yeni yolların yapımına rağmen artan taşıt sayısının da etkisiyle, her geçen yıl ölümlü ve yaralanmalı kaza sayısı artmaktadır. Türkiye'de ehliyet vermeye yönelik yüzlerce sürücü kursu bulunmaktadır. Bu kurslardaki yöneticilerin trafik kültür ve deneyim birikimlerinin yetersizliği, denetimler ile eğitimin uluslar arası normlarda olmayışı, trafik kazalarını tetikleyen ve trafik de iş güvenliğini etkileyen önemli problem olarak önümüze çıkmaktadır. Yol güvenliği, toplumların ulaşım sistemlerini, arazi kullanımını ve kentsel gelişimi yönetmede nasıl bir yol seçtiklerine, bunların genel sağlık ve güvenlik hedefleriyle nasıl ilişkilendirildiğine ve hepsinin ekonomik, sosyal ve çevresel gerekliliklerle nasıl dengelendiğine bağlıdır. Netice olarak, trafik kazalarının önlenmesi ve trafik güvenliğinin sağlanması için, Türkiye 'de başlangıçta tüm ticari araç sürücülerine, bilahare bireysel araç süren profesyonel ehliyetli tüm sürücülerin ehliyetlerinin, kurulacak Trafik Akademilerinde teorik ve pratik eğitimlerden geçerek yeniden değerlendirilmesi gerekmektedir. The owner of the very first driver's license in the world is the German citizen, Karl Benz who is regarded as the inventor of or today's automobiles. Due to noise and the disturbance of his invention Motorwagen made, the citizens of Mannheim complained about Benz. Whereupon, Benz obtained a permit, from the authorized administrations, to use his automobile in public places (first driver's license was made mandatory in Prussia in 1903). If we were to think that the driver licenses are being issued in Turkey since the 1920s, there have not been any tests applied in nearly 95 years, to the owners of the license, related to their driving skills and their current health situations. Because there aren't any necessary data memory related to the health situation, information level on new vehicle technologies, awareness skills in traffic and psychological profile on many drivers in Turkish highways, it is impossible to make any scientific comment on the profile of a common driver. Carried out for many years, how wrongful the system issues the licenses can be understood from the 5,000 annual deaths in traffic accidents. Even with the construction of new roads, with the effects of the increasing amount of vehicles, accidents involving death and injury still increase every year. There are hundreds of driver classes in Turkey that aim to issue a license. The lack of traffic culture and the lack of experience accumulation of these managers at the driving classes, and audits and trainings not being within the international norms emerge as important problems that trigger traffic accidents and affect occupational safety in traffic. The road safety depends on what methods the society uses in order to manage their transportation systems, land use, urban development and how they associate these with general health and safety targets, and how they balance everything with the economic, social and environmental requirements. In conclusion, in order to prevent traffic accidents and provide traffic safety; first, the licenses of all the commercial vehicle drivers, then the individual vehicle drivers and all the professional drivers to be established Traffic Academy go through theoretical and practical trainings and be evaluated again.
Collections